REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Coca-Cola HBC stawia na wody, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / beveragedaily.com
  • Data: 06-04-2016, 13:10
Coca-Cola HBC stawia na wody, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności
Coca-Cola HBC zwiększa swoje udziały na lokalnych rynkach wód i soków; fot. P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

Trendy prozdrowotne oraz zmiana sposoby dokonywania zakupów – to główne czynniki, które zdaniem Coca-Cola Hellenic Bottled Company, wpłyną na rozwój europejskiego o globalnego rynku napojów bezalkoholowych.

REKLAMA

Coca-Cola HBC podkreśla w raporcie za 2015 r., że różnorodność portfolio napojowego pomogło firmie zaspokajać gusta coraz bardziej wymagających konsumentów na całym świecie.

Podkreślono także, że w minionym roku największy wzrost sprzedaży zanotowały takie segmenty jak woda, soki oraz napoje o obniżonej kaloryczności.

Coca-Cola HBC działa nie tylko w krajach rozwiniętych i rozwijających się (m.in. Grecja, Irlandia, Austria, Polska, Litwa, Czechy, Chorwacja), ale także w Nigerii, Rosji i na Ukrainie. Konsumentów na większości tych rynków cechuje zmiana podejścia do zakupów w latach pokryzysowych. To charakteryzuje się relatywnie niskimi wydatkami na konsumpcję w gospodarstwach domowych oraz zmiana zwyczajów zakupowych. Klienci częściej robią niewielkie zakupy , a rzadziej te duże, zaplanowane.

Raport opisuje także, że na rynek i strategię firm napojowych duży wpływ mają trendy prozdrowotne, które przyczyniają się m.in. do zmniejszenia kaloryczności napojów. Ze słodkimi napojami walczą także rządy wielu krajów.  

Coca-Cola HBC zwraca uwagę, że poprzez szerokie portfolio firmy, klienci mogą wybierać pomiędzy klasycznymi napojami, a ich niskokalorycznymi odpowiednikami. Ponadto spółka stale rozwija portfolio wód butelkowanych i soków.

Oferta napojów niegazowanych Coca-Cola HBC zwiększyła się z 10 proc. w 2001 r. do 31 proc. w 2015 r.

W minionym roku spółka zwiększyła ilościową sprzedaż soków o 8 proc., a sprzedaż wód butelkowanych – o prawie 5 proc., co w tym drugim przypadku było m.in. zasługą upalnego lata. Firma zwiększa swoje udziały na lokalnych rynkach wód i soków. I dalej chce umacniać swoją pozycję, o czym świadczy np. przeprowadzone na przełomie 2015/15 przejęcie litewskiego producenta wody - Neptūno Vandenys.

 

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czesio 07-04-2016, 18:42:
Dodatkowo na taka CCHBC powinien byc nalozony podatek od sprzedazy niezdrowych napojow, powodujacych otylosc, ktora prowadzi do groznych chorob. To co oni sprzedaja to przeciez woda z cukrem a nie zaden sok, nie piszac o kolach czy fantach bo to zupelnie sam cukier i woda. Zamiast na etycznych producentow nakladajmy podatki na tekie CCHBC ktora nic nie wnosi a psuje zdrowie szczegolnie naszej mlodziezy i drenuje rynek z pieniedzy.
  • operator z tylicza 07-04-2016, 11:28:
CCHBC tak zwieksza sprzedaz, ze zamknela zaklad w Lodzi i importuje wiekszosc sokow z Wegier i Czech, taki tu w Polsce jest fajny management. A Tylicz gdzie woda jest butelkowana pracuje na pol gwizdka. Moze lato bedzie zarzadzac ta firma znacznie lepiej niz obecni decydenci.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH