Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Coca-Cola na Węgrzech ukarana grzywną za kampanię dotyczącą homoseksualizmu

Koncern Coca-Cola został ukarany grzywną przez urząd komitatu (województwa) peszteńskiego za plakaty pokazujące pary homoseksualne – poinformował we wtorek dziennik "Magyar Hirlap", powołując się na portal Index.hu.

Coca-Cola na Węgrzech ukarana grzywną za kampanię dotyczącą homoseksualizmu
fot. unsplash

Urząd uznał, że sierpniowa kampania plakatowa Coca-Coli pod hasłem #loveislove złamała punkt ustawy dotyczącej reklam, zakazującej reklam mogących zaszkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.

Koncern zobowiązano, by w przyszłości nie zamieszczał reklam szkodzących rozwojowi dzieci i młodzieży, a także nakazano mu zapłacenie grzywny w wysokości 500 tys. ft (6500 zł).

Węgierski oddział Coca-Coli w reakcji na grzywnę podkreślił, że celem kampanii było przekazanie wartości, które koncern od dawna wyznaje, a Coca-Cola niezmiennie wierzy, że "wszyscy jesteśmy równi niezależnie od narodowości, wyznania, płci, wieku, pochodzenia etnicznego, języka, którym mówimy, hobby i poglądów" - poinformował portal Index.hu.

Sprawą zajęto się w wyniku skargi obywatelskiej. "Magyar Hirlap" pisze, że chrześcijańska organizacja CitizenGO zainicjowała petycję, w której podkreśliła, że do tej pory na Węgrzech nie reklamowano otwarcie homoseksualnych treści. "Nie łudźmy się, to tylko próba. Jeśli węgierskie społeczeństwo zgodzi się na to, będą podejmowane coraz to nowe kroki" - napisano w petycji podpisanej przez ponad 20 tys. osób.

Na przełomie lipca i sierpnia Coca-Cola rozpoczęła na Węgrzech kampanię zachęcającą do akceptacji homoseksualizmu. Reklamy z uśmiechniętymi hetero- i homoseksualnymi parami pojawiły się na plakatach m.in. w metrze budapeszteńskim. Towarzyszyły im plakaty z butelkami coli na tęczowym tle z napisem "Miłość to miłość. Zero cukru, zero przesądów".

Kampania wywołała na Węgrzech kontrowersje. Do bojkotu produktów Coca-Coli zaapelował m.in. jeden z posłów rządzącej konserwatywnej partii Fidesz. W internecie zaczęto też zbierać podpisy pod petycją do operatora transportu publicznego Budapesztu i władz miasta o pomoc w jak najszybszym usunięciu plakatów.

Coca-Cola po tygodniu zmieniła kampanię, usuwając plakaty z parami homoseksualnymi i pozostawiając tylko plakaty z tęczowymi butelkami coli.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Coca-Cola RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    kampania RSS ALERT    /    Węgry RSS ALERT    /    kara RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Marrygoes 2019-10-15 15:09:53
    Wcześniej, w Niemczech cocacola miała na naklejce znak swastyki oraz sformułowanie: "ein Volk ein Reich ein Getraenk Coke ist es Coca Cola" (jeden naród, jedna rzesza, jeden napój, jest nim Coca Cola).
    • Michał 2019-10-15 16:38:16
      Fake, nigdy takiej reklamy nie było. Zdjęcie pochodzi z wystawy zorganizowanej w 2004 roku w Londynie i zostało wymyślone w tym czasie.
  • Sdfaaa 2019-10-15 16:46:50
    Brawo Węgry! Oby pozostałe kraje postąpiły tak samo.
  • jenot 2019-10-16 17:35:27
    Nie dość że robią interesy i zarabiają na ludziach, to jeszcze demoralizują młodzież, sieją propagandę, dzielą społeczeństwo, kwestionują wartości, wyznawane przez tych ludzi, na których zarabiają.
  • wix 2019-10-16 17:36:12
    Nie dość że robią interesy i zarabiają na ludziach, to jeszcze demoralizują młodzież, sieją propagandę, dzielą społeczeństwo, kwestionują wartości, wyznawane przez tych ludzi, na których zarabiają.
    • Pierwotny Pasztecik 2019-10-20 11:05:36
      Akurat w zarabianiu pieniędzy poprzez sprzedawanie ludziom czegoś nie ma nic złego. Ale po co plączą do tego jakieś sprawy światopoglądowe, to już nie mam pojęcia. Jeśli zobaczę u nas taki plakat, to z pewnością już nigdy nie kupię Coli więc to raczej kiepska reklama.
  • wody mineralne 2019-10-23 19:06:05
    odwapnia kwas ortofosforowy , szkliwo ruina , a kto pije przez słomkę , pobudza dwunastolatków , uzależnia od kofeiny , nakręca , wręcz jara , nic pozytywnego dla dzieci i młodzieży

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.