Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola nie chce przejmować znanych marek soków?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2015, 11:30
Coca-Cola nie chce przejmować znanych marek soków?
fot. materiały prasowe

Coca-Cola, właściciel marki Cappy, odcina się od deklaracji chęci zakupu sokowych marek Agros Novej.

Przypomnijmy, po przeprowadzeniu transakcji sprzedaży wybranych aktywów Agros Novej grupie Maspex, powstanie spółka Agros Nova Soki, która będzie miała w portfolio jedynie takie brandy, jak: Fortuna, Pysio i Garden. W ciągu najbliższych miesięcy firma będzie poszukiwać możliwości sprzedaży spółki do inwestora branżowego. 

Eksperci branżowi typowali, że markami mogą być zainteresowani tacy napojowi giganci, jak: Colian, Kofola czy Sokpol, ale także Coca-Cola.

- Nie komentujemy działań innych podmiotów na rynku oraz nie podajemy szczegółów dotyczących naszych strategii do momentu wprowadzania ich w życie - powiedziała nam Iwona Zaczek, dyrektor ds. komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

Typowano Coca-Colę jako podmiot chętny do rozwoju w segmencie soków poprzez akwizycję ze względu na markę Cappy. Są to soki 100 proc. oraz nektary i napojowe owocowe oferowane zarówno w segmencie HoReCa, jak i w handlu detalicznym. Spółka - mimo wprowadzeniu kilku innowacji, takich jak rezygnacja z kartonowych opakowań na rzecz aseptycznych butelek PET czy wprowadzenie soku pomarańczowego z kawałkami owoców - nie osiąga zadowalającej pozycji w segmencie SNN i w zestawieniach największych firm i marek plasuje się zawsze poza pierwszą trójką.

I tak, jak podawał w 2014 r. Eurominitor Int., ogólnie na rynku SNN, Coca-Cola zajmuje czwarte miejsce (po Maspeksie, Horteksie i Agros Novej, a przed FoodCare). Podobnie jest w kategorii soków 100 proc., gdzie kolejne miejsca zajmują: Maspex, Agros Nova, Hortex, Coca-Cola i Sokpol.

W rankingu najsilniejszych marek, na rynku SNN Cappy zajmuje miejsce poza pierwszą piątką, gdzie - przypomnijmy ulokowane są brandy (kolejno): Tymbark, Hortex, Fortuna, Kubuś, Costa. W rankingu marek soków 100 proc. Cappy zajmuje czwarte miejsce (przed brandem Tarczyn, ale za Tymbarkiem, Fortuną i Horteksem).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fansokow 17-02-2015, 09:31:
soki to już dawno przespany temat w coli
  • operator z Radzymina 16-02-2015, 17:04:
Bo Kola nie umie produkować soków z cząstkami, ale i nie ma strategii dla soków. Tu należy przytoczyć zamknięcie zakładu w Łodzi i poważne problemy jakościowe w Radzyminie. A to wszystko przez arogancję i pychę. Ale to dobrze. Ważne żeby Argos Nova znalazł właściwego i wiarygodnego partnera a nie "dużego dyletanta".

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH