Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Coca-Cola o reformulacji: Do 2020 r. zobowiązaliśmy się obniżyć zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc.

– W ramach współpracy z Europejską Organizacją Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA), której jesteśmy członkiem, zobowiązaliśmy się do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Solarek, dyrektor Coca-Cola w Polce ds. komunikacji i public affairs.

Coca-Cola o reformulacji: Do 2020 r. zobowiązaliśmy się obniżyć zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc.
fot. shutterstock

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 19-01-2018, 12:52

Pod koniec 2017 r.  IŻŻ oraz inne organizacje branżowe podpisały „List intencyjny na rzecz optymalizacji wartości energetycznej lub/i składu produktów spożywczych w Polsce”. W projekt zaangażowała się m.in. Coca-Cola.

– W grudniu minionego roku Coca-Cola, będąc członkiem Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców wraz z innymi organizacjami podpisała „List intencyjny na rzecz optymalizacji wartości energetycznej lub/i  składu produktów spożywczych w Polsce” – tłumaczy Anna Solarek.

– Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia pracuje też nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa. Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby konsumenci mieli dostęp do tych samych informacji, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają – dodaje.

W związku z reformulacją produktów Coca-Cola zdecydowała się napój Coca-Cola Cherry zastąpić wersją bez cukru.

– Pod koniec minionego roku na sklepowych półkach pojawiła się nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru, zastępując dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru. Natomiast w styczniu tego roku zadebiutowała na rynku nowa marka napojów herbacianych Fuzetea, które są napojami niskokalorycznymi za sprawą udziału w ich składzie ekstraktu z liści stewii – wyjaśnia dyrektor Coca-Cola w Polce ds. komunikacji i public affairs.

– W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowiły napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, a to o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. W ostatnim czasie wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru oraz obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml. – podsumowuje Anna Solarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Coca-Cola RSS ALERT    /    Coca-Cola Cherry Zero Cukru RSS ALERT    /    reformulacja RSS ALERT    /    reformulacja produktów RSS ALERT    /    poprawa jakości żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • x 2018-01-28 13:07:33
    sprite popsuty po raz 2, wcześniej stewią teraz aspartam. cherry coke - szach mat aspartam. U mnie zmniejszyli poziom cukru do 0 bo przestałem kupować te chemiczne bomby.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.