Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola stawia na napoje o obniżonej kaloryczności i małe opakowania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2017, 11:07
Coca-Cola stawia na napoje o obniżonej kaloryczności i małe opakowania
Lana Popović - dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.

- W odpowiedzi na preferencje konsumentów systematycznie rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru - mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services. Koncern zobowiązał się do obniżenia do 2020 r. całkowitej kaloryczności swoich produktów o 10%.

- Na przykład w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml - dodaje.

W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowią napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie w ramach europejskiego zobowiązania Coca-Cola obniży do roku 2020 całkowitą kaloryczność swoich produktów o 10%. Zobowiązanie to wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 roku zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Jednocześnie zwiększane są nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. 

- Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kalorycznosci, to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wiele wysiłku wkładamy także w rozszerzanie oferty pod względem pojemności opakowań. Wprowadzamy na rynek mniejsze, wygodniejsze opakowania, które są lepiej dopasowane do okazji i potrzeb kupujących - dodaje Lana Popović.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach, rośnie sprzedaż produktów firmy Coca-Cola w mniejszych opakowaniach. Małe opakowania stanowią już 25,4% portfela napojów gazowanych.

Na polskim rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach – od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców.

System firm Coca-Cola w Polsce, składający się ze spółek Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. i Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., przedstawił raport społeczno-ekonomiczny za 2016 r. wraz z kierunkami rozwoju portfolio.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ptr 07-09-2017, 12:52:
Czyli będą w Polsce np. Fanta Zero, Sprite Zero w zasadzie jest, ale nie w sposób dosłowny

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH