Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Coca-Cola stawia na napoje o obniżonej kaloryczności i małe opakowania

- W odpowiedzi na preferencje konsumentów systematycznie rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru - mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services. Koncern zobowiązał się do obniżenia do 2020 r. całkowitej kaloryczności swoich produktów o 10%.

Coca-Cola stawia na napoje o obniżonej kaloryczności i małe opakowania
Lana Popović - dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.

- Na przykład w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml - dodaje.

W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowią napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie w ramach europejskiego zobowiązania Coca-Cola obniży do roku 2020 całkowitą kaloryczność swoich produktów o 10%. Zobowiązanie to wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 roku zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Jednocześnie zwiększane są nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. 

- Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kalorycznosci, to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wiele wysiłku wkładamy także w rozszerzanie oferty pod względem pojemności opakowań. Wprowadzamy na rynek mniejsze, wygodniejsze opakowania, które są lepiej dopasowane do okazji i potrzeb kupujących - dodaje Lana Popović.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach, rośnie sprzedaż produktów firmy Coca-Cola w mniejszych opakowaniach. Małe opakowania stanowią już 25,4% portfela napojów gazowanych.

Na polskim rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach – od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców.

System firm Coca-Cola w Polsce, składający się ze spółek Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. i Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., przedstawił raport społeczno-ekonomiczny za 2016 r. wraz z kierunkami rozwoju portfolio.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lana Popović RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    napoje Coca-Cola RSS ALERT    /    kaloryczność żywności RSS ALERT    /    bez cukru RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Ptr 2017-09-07 12:52:08
    Czyli będą w Polsce np. Fanta Zero, Sprite Zero w zasadzie jest, ale nie w sposób dosłowny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.