REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Coca-Cola wśród najcenniejszych marek na świecie

  • Autor: PAP
  • Data: 06-10-2016, 11:50
Coca-Cola wśród najcenniejszych marek na świecie
fot. shutterstock

Wśród 10 najcenniejszych marek na świecie nadal dominują amerykańskie koncerny technologiczne, a pozycję lidera utrzymało Apple - wynika z tegorocznego rankingu firmy Interbrand. Handel jest natomiast najszybciej rosnącym sektorem z wzrostem wynoszącym 19 proc.

REKLAMA

Na pierwszych trzech pozycjach rankingu znalazły się amerykańskie koncerny: Apple, Google, Coca-Cola. Na kolejnych znalazły się Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronizował Coca-Colę. Tegoroczny raport zdominowały koncerny technologiczne i motoryzacyjne zajmując 29 pozycji na 100. Handel jest natomiast najszybciej rosnącym sektorem z wzrostem wynoszącym 19 proc.

Od zeszłego roku pierwsza piątka nie uległa praktycznie żadnej zmianie - jedynie na miejscu 5. IBM wyprzedziła Toyotę, której wartość wzrosła o 9 proc. Japończycy po raz 13 uzyskali miano najcenniejszej marki motoryzacyjnej wg. Interbrand.

Wartość Apple w 2016 roku wyniosła ponad 178 mld dolarów. Marka Google szacowana jest na ponad 133 mld dolarów, a Coca-Cola na ponad 73 mld. Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki mają marki wyceniane kolejno na ponad 72 mld w przypadku Microsoftu, ponad 53 mld Toyoty, 52,5 mld IBM, niecałe 52 mld Samsunga, ponad 50 mld Amazona, niecałe 43,5 mld Mercedesa-Benza i ponad 43 mld GE.

Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. takie koncerny jak BMW, McDonald, Disney, Intel, Facebook, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton i H&M.

Największy wzrost wartości marki odnotował w tym roku Facebook, bo aż o 48 proc. Natomiast najwięcej stracił Shell: - 17 proc.

W tegorocznym zestawieniu pojawiły się też nowe marki takie jak: Dior i Tesla.

To 17. zestawienie Interbrand Global Brands Rankings.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • operator z radzymina 07-10-2016, 10:48:
Dobrze ze swiat idze do przodu i rzeczywiscie marki technologiczne wyprzedzaja marki juz przestarzale i nie dajace wartosci dodanej jak C-C. Mysle ze C-C ze swoja polityka bardzo slabej innowacyjnosci i arogancji za chwile spadnie jeszcze bardziej. W krajach rozwinietych juz nie ma szans. Nalezy wszystko zrobic zeby nie drenowala krajow 3 swiata, bo tam swiadomosc zdrowotna ale tez i marki jest bardzo niska

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH