Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Cold brew zanotowało rekordowy wzrost zainteresowania tego lata

Google udostępniło niedawno raport, który pokazuje trzy najważniejsze trendy w świecie napojów. Jednym z nich jest boom na cold brew, kawę macerowaną na zimno. Według raportu trend ten zaczął się w na rynku amerykańskim w lecie 2015 r. i nasilił zdecydowanie w tym roku.

Cold brew zanotowało rekordowy wzrost zainteresowania tego lata
fot. shutterstock

Zainteresowanie cold brew rośnie za oceanem każdego roku o ponad 100%. W ciągu zaledwie 12 miesięcy sprzedaż cold brew wzrosła w USA o 80% i już co piąty Amerykanin pijący codziennie kawę, sięga po ten napój.

Fala popularności przeniosła się już do Europy. Co ciekawe, krajami, w których ten segment cieszy się największą popularnością, są Hiszpania i… Polska.

Według raportu Mintela 51% Polaków (i taki sam odsetek Hiszpanów) wyraża zainteresowanie spróbowaniem cold brew. To znacznie więcej niż w europejskich krajach sklasyfikowanych na kolejnych pozycjach: Włoszech (44%), Francji (31%) i Niemczech (27%). Jednocześnie dane Google pokazują, że tego lata zainteresowanie tą kategorią w Polsce było kilkukrotnie większe niż na początku tego roku.

infografika_coldbrew.png

Raport Google zwraca uwagę, że dynamicznie rośnie cały segment napojów wymagających powolnego procesu produkcji. Cold brew z jednej strony wpisuje się w filozofię slow life, a z drugiej – może być świetnym zamiennikiem espresso czy napoju energetycznego wypitego w biegu.

Innym źródłem sukcesu, na który zwraca uwagę raport, jest delikatna słodycz. Dzięki temu, że do zaparzania cold brew nie wykorzystuje się gorącej wody, tylko część kwasowości zawartej w ziarnach przedostaje się do napoju. To czyni go od 60 do 65% słodszym od tradycyjnej kawy.

Cold brew nadaje się też świetnie jako baza do drinków i alternatywa dla napojów energetycznych – nie zawiera konserwantów i ma tylko kilka kalorii. Bardzo dobrze spisuje się także przed lub po treningu, a przy tym jest bogate w antyutleniacze.

Czytaj też: Trendy na rynku kawiarni: Etno Cafe stawia na różne warianty cold brew

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cold Brew RSS ALERT    /    Etno Cafe RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.