Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy da się promować "energetyki" bez skandalu?

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2017, 10:30
Czy da się promować
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Dlaczego w kampaniach reklamowych napojów energetycznych obraża się ludzi? Do kogo są one kierowane i czy można przeprowadzić promocję tych napojów bez skandali i podtekstów seksualnych? - Patrząc na niektóre treści, którymi reklamują się producenci napojów energetycznych, faktycznie można odnieść wrażenie, że działają one w myśl zasady – nieważne co mówią, byle mówili - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

- Wydawać by się mogło, że kontrowersja jest wpisana w tę branżę - dodaje.

Producent napoju energetycznego Devil Energy najnowszą reklamą w social mediach poruszył internautów. Mimo oskarżeń o seksizm nie przeprosił ani nie usunął grafiki z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”, tylko dodał jej nowy wariant z mężczyzną - informuje wirtualnemedia.pl.\

Czy da się promować energetyki bez skandali i podtekstów seksualnych?

Czy naprawdę tak musi być?

- Niekoniecznie. Wystarczy spojrzeć na komunikację Red Bulla, który konsekwentnie stawia na sporty ekstremalne. Albo fanpage XL Energy Drink – nie ma tu nic kontrowersyjnego. Być może dlatego, że grupą docelową są tu kobiety. Przykłady można mnożyć. Na co dzień dostrzegamy tylko te najbardziej jaskrawe przypadki - dodaje Michał Maciejewski.

Jego zdaniem strategia oparta na kontrowersjach jest bardzo skuteczna, ale równocześnie - bardzo ryzykowna.

- Z grubsza chodzi o to, aby jechać „po bandzie”, ale jej nie przekroczyć. Uważać na cienką granicę między chwytliwą kontrowersją a żenadą i obrażaniem ludzi. Bardzo łatwo „przedobrzyć”, o czym boleśnie przekonał się Tiger, publikując grafikę, w której pokazał środkowy palec Powstaniu Warszawskiemu. Dla ludzi to było za wiele i na markę wysypała się lawina hejtu. W pełni, zresztą, zasłużenie - twierdzi Michał Maciejewski.

Czytaj również: Nietrafiona grafika z profilu marki Tiger. Maspex przeprasza

- Co do reklamy napoju Devil – jeśli miałbym wyrazić moje osobiste zdanie - to uważam, że jest ona żenująca. Jednak ja nie jestem w grupie docelowej. Jeśli przekaz trafia do klientów, a efekt kontrowersji był wpisany w wcześniej przygotowaną strategię komunikacji, to gratulacje. Cel został osiągnięty. Mówię to szczerze - dodaje ekspert Pitted Cherries.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH