Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Czy da się promować "energetyki" bez skandalu?

Dlaczego w kampaniach reklamowych napojów energetycznych obraża się ludzi? Do kogo są one kierowane i czy można przeprowadzić promocję tych napojów bez skandali i podtekstów seksualnych? - Patrząc na niektóre treści, którymi reklamują się producenci napojów energetycznych, faktycznie można odnieść wrażenie, że działają one w myśl zasady – nieważne co mówią, byle mówili - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Czy da się promować
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

- Wydawać by się mogło, że kontrowersja jest wpisana w tę branżę - dodaje.

Producent napoju energetycznego Devil Energy najnowszą reklamą w social mediach poruszył internautów. Mimo oskarżeń o seksizm nie przeprosił ani nie usunął grafiki z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”, tylko dodał jej nowy wariant z mężczyzną - informuje wirtualnemedia.pl.\

Czy da się promować energetyki bez skandali i podtekstów seksualnych?

Czy naprawdę tak musi być?

- Niekoniecznie. Wystarczy spojrzeć na komunikację Red Bulla, który konsekwentnie stawia na sporty ekstremalne. Albo fanpage XL Energy Drink – nie ma tu nic kontrowersyjnego. Być może dlatego, że grupą docelową są tu kobiety. Przykłady można mnożyć. Na co dzień dostrzegamy tylko te najbardziej jaskrawe przypadki - dodaje Michał Maciejewski.

Jego zdaniem strategia oparta na kontrowersjach jest bardzo skuteczna, ale równocześnie - bardzo ryzykowna.

- Z grubsza chodzi o to, aby jechać „po bandzie”, ale jej nie przekroczyć. Uważać na cienką granicę między chwytliwą kontrowersją a żenadą i obrażaniem ludzi. Bardzo łatwo „przedobrzyć”, o czym boleśnie przekonał się Tiger, publikując grafikę, w której pokazał środkowy palec Powstaniu Warszawskiemu. Dla ludzi to było za wiele i na markę wysypała się lawina hejtu. W pełni, zresztą, zasłużenie - twierdzi Michał Maciejewski.

Czytaj również: Nietrafiona grafika z profilu marki Tiger. Maspex przeprasza

- Co do reklamy napoju Devil – jeśli miałbym wyrazić moje osobiste zdanie - to uważam, że jest ona żenująca. Jednak ja nie jestem w grupie docelowej. Jeśli przekaz trafia do klientów, a efekt kontrowersji był wpisany w wcześniej przygotowaną strategię komunikacji, to gratulacje. Cel został osiągnięty. Mówię to szczerze - dodaje ekspert Pitted Cherries.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Devil RSS ALERT    /    Devil Energy RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.73.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.