Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Danone na FRSiH 2018: Staramy się wprowadzać na rynek tyle plastiku, ile możemy odzyskać

- Chciałabym zachęcić do myślenia, że plastik nie jest problemem sieci handlowych i producentów napojów tylko nas wszystkich, bo wszyscy coś z nim robimy. Mamy zobowiązanie żeby używać plastiku jako surowca wtórnego, ale dzisiaj w systemie nie jesteśmy w stanie tego plastiku odzyskać. Potrzeba systemu, ale też odpowiedzialności każdego z nas, skąd się bierze plastik w lesie i wokół nas - mówiła Inga Songin, Regional Marketing Director firmy Danone podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Danone na FRSiH 2018: Staramy się wprowadzać na rynek tyle plastiku, ile możemy odzyskać
Inga Songin, Regional Marketing Director, Danone, fot. Danone

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 15-11-2018, 17:11

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Inga Songin podkreśliła, że Danone już w latach 70 w sposób prekursorski podjął zobowiązanie żeby nie tylko rozwijać się ekonomicznie, ale także mieć wpływ na pozytywny rozwój społeczny.

- Niewiele firm myślało wówczas w taki sposób. Uważam, że firma już na samym początku musi sobie odpowiedzieć na pytanie kim jest i po co jest. I jeżeli jest po to żeby wyłącznie przynosić zyski akcjonariuszom to ok, ale firma może być też po coś więcej. Jestem przekonana, że CSR zintegrowany ze strategią firmy rzeczywiście może przynieść jakąś zmianę - dodała.

Dla Ingi Songin CSR jest przede wszystkim pozytywnym wpływem na rzeczywistość.

- I nie jest to tylko eliminacja negatywnych skutków oddziaływania firmy, ale także rozumienie tego jakie są problemy społeczne i jak firma może pomóc te problemy adresować. To nie jest kampania. Możemy wykorzystywać marki żeby temu pomagały, a nie wykorzystywać CSR do budowania marek i biznesu. Marki mogą być doskonałym narzędziem żeby opowiedzieć pewną historię, edukować ludzi, uświadamiać i inicjować pewne programy, bo marki mają pieniądze i świadomość. Znam wiele programów CSR-owych w różnych firmach, które były zrobione na doczepkę i umierały, bo w którymś momencie padało pytanie: czy to pomaga w budowaniu biznesu. Nie było wiadomo jak to zmierzyć i programy były zamykane. Danone ma misję niesienia zdrowia przez żywność. Fajnie to powiedzieć, ale zrobienie tego wymaga wielu kompromisów w tym co wprowadzamy na rynek, jak to komunikujemy i ile pieniędzy na to wydajemy - dodała.

- Dlaczego wierzę w CSR? Bo widzę jak motywuje pracowników. Ludzie szukają czegoś więcej i widząc, że przychodząc do pracy mogą kontrybuować do czegoś, co jest większe, lepsze i długoterminowe, łatwiej jest wykrzesać z nich pasję i zaangażowanie, bo widzą, że to ma sens. Trzeba pozwolić pracownikom żeby zadawali pytania zarządom i dyrektorom: czy my na pewno to robimy? Bo jeśli raz sobie powiemy jaką mamy misję to trzeba się z tego rozliczać i to jest siła, która wszystkich pcha do przodu. Rezultat jest taki że Żywiec-Zdrój jest jedną z najbardziej społecznych odpowiedzialnie firm FMCG w Polsce. Napędza nas to, że można pomagać Polakom i polskim dzieciom pić zdrowiej. 10 lat temu było oczywiste, że dzieci nie piją czystej wody. Dzisiaj piją, choć nadal mniej niż w Europie - dodała.

więcej informacji:

Inga Songin RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.