Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Napoje

Dobre wyniki Kofoli w Czechach, Słowacji i Słowenii. Duże wyzwania na rynku polskim

W ostatnim półroczu Grupa Kofola wypracowała wzrost przychodów od 3,3 proc. rok do roku. Spółka osiągnęła wynik 566 mln zł (wzrost o 18 mln zł) odnosząc dobre rezultaty w Republice Czeskiej, na Słowacji, jak też w Słowenii. Rynek polski w dalszym ciągu pozostaje wyzwaniem na które Kofola odpowiada przez działania zaradcze, które mają przynieść stabilny wzrost w przyszłości.

Dobre wyniki Kofoli w Czechach, Słowacji i Słowenii. Duże wyzwania na rynku polskim
Fot. Materiały prasowe

- Rynek napojów bezalkoholowych nieco rośnie, jednakże spadek cen w segmencie napojów typu Cola nadal postępuje – komentuje sytuację rynkową Jannis Samaras, dyrektor generalny spółki.

- Jestem zadowolony, że ciągle rośniemy pomimo panujących na rynku warunków. Rozpoczęliśmy też realizację głównych kroków na rzecz podniesienia rentowności na polskim rynku, dlatego wierzę, że nasza praca przyniesie wymierne korzyści w przyszłości - dodaje.

Republika Czeska, Słowacja oraz Słowienia nie przerwanie przynoszą radość udziałowcom. Ogólny wzrost przychodów ze sprzedaży w tych trzech krajach osiągnął wartość 16,6 proc. porównując z półroczem ubiegłego roku. W poszczególnych krajach – np.: w Republice Czeskiej Kofola osiągała wzrost głównie w segmencie HORECA, gdzie przychody wzrosły o 15 proc., podczas gdy cały rynek urósł jednie o 3,6 proc.. Do sprzedażowych „Numerów Jeden” w Republice Czeskiej należą zarówno tradycyjne marki Kofoli, jak też te z portfolio firmy Rauch. Dała o sobie znać także szybko rosnąca marka Semtex. 

Sytuacja na Słowacji nadal pozostaje stabilna. Najpopularniejszymi markami wśród tamtejszych konsumentów są Rauch i Vinea. W regionie Adriatyku - konkretnie w Słowenii i Chorwacji spółka koncentruje się głównie na tworzeniu infrastruktury i inwestycjach marketingowych.

Tym co martwi management Grupy Kofola jest skomplikowany rynek w Polsce. Rynek ten odpowiada za zniżkową tendencję głównych wskaźników ekonomicznych Grupy: EBITDA (-15,5 proc. oraz - 15,2 mln zł) i EBIT (-29,2 proc. oraz - 17,14 mln zł). Kofola obecnie wprowadza w Polsce zmiany, które mają przynieść korzyści w formie zwiększonej rentowności oraz stabilnego wzrostu. Razem z przeprowadzonymi już modernizacjami, Zarząd podjął decyzje o koncentracji produkcji w dwóch zakładach w Kutnie i Grodzisku Wielkopolskim, co spowoduje zakończenie produkcji w zakładzie w Bielsku Podlaskim. Dla porządku należy koniecznie zaznaczyć, że spadek EBITDA jest również związany z dużymi inwestycjami Kofoli w rozwój na rynkach w regionie Adriatyku.

Grupa Kofola jest producentem napojów bezalkoholowych. Posiada osiem zakładów produkcyjnych na pięciu rynkach europejskich. Łącznie zatrudnia 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Kofola RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT    /    Jannis Samaras RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • kofola vanilkova w pl 2016-08-02 21:16:35
    Bo hoop cola i nowe hoop orange i lemon sa marne. w czechach dobre produkty kofola rc cola
  • wazzzz 2016-08-03 10:58:52
    to dlaczego Kofola nie robi tego w Polsce co w Czechach? Tylko chce wyzyskiwac nasz rynek tymi obecnie marnymi produktami. Co z HORECA w Polsce. Zamykanie zakladu w biednym Bielsku to nie sposob na poprawe EBIDTA, moze zamknac jeszcze jeden zaklad i importowac produkt z Czech? Wydaje sie ze brak powyslow i bylejakosc tej firmy to glowny problem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.61.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.