Dobre wyniki Kofoli w Czechach, Słowacji i Słowenii. Duże wyzwania na rynku polskim
W ostatnim półroczu Grupa Kofola wypracowała wzrost przychodów od 3,3 proc. rok do roku. Spółka osiągnęła wynik 566 mln zł (wzrost o 18 mln zł) odnosząc dobre rezultaty w Republice Czeskiej, na Słowacji, jak też w Słowenii. Rynek polski w dalszym ciągu pozostaje wyzwaniem na które Kofola odpowiada przez działania zaradcze, które mają przynieść stabilny wzrost w przyszłości.

- Rynek napojów bezalkoholowych nieco rośnie, jednakże spadek cen w segmencie napojów typu Cola nadal postępuje – komentuje sytuację rynkową Jannis Samaras, dyrektor generalny spółki.
- Jestem zadowolony, że ciągle rośniemy pomimo panujących na rynku warunków. Rozpoczęliśmy też realizację głównych kroków na rzecz podniesienia rentowności na polskim rynku, dlatego wierzę, że nasza praca przyniesie wymierne korzyści w przyszłości - dodaje.
Republika Czeska, Słowacja oraz Słowienia nie przerwanie przynoszą radość udziałowcom. Ogólny wzrost przychodów ze sprzedaży w tych trzech krajach osiągnął wartość 16,6 proc. porównując z półroczem ubiegłego roku. W poszczególnych krajach – np.: w Republice Czeskiej Kofola osiągała wzrost głównie w segmencie HORECA, gdzie przychody wzrosły o 15 proc., podczas gdy cały rynek urósł jednie o 3,6 proc.. Do sprzedażowych „Numerów Jeden” w Republice Czeskiej należą zarówno tradycyjne marki Kofoli, jak też te z portfolio firmy Rauch. Dała o sobie znać także szybko rosnąca marka Semtex.
Sytuacja na Słowacji nadal pozostaje stabilna. Najpopularniejszymi markami wśród tamtejszych konsumentów są Rauch i Vinea. W regionie Adriatyku - konkretnie w Słowenii i Chorwacji spółka koncentruje się głównie na tworzeniu infrastruktury i inwestycjach marketingowych.
Tym co martwi management Grupy Kofola jest skomplikowany rynek w Polsce. Rynek ten odpowiada za zniżkową tendencję głównych wskaźników ekonomicznych Grupy: EBITDA (-15,5 proc. oraz - 15,2 mln zł) i EBIT (-29,2 proc. oraz - 17,14 mln zł). Kofola obecnie wprowadza w Polsce zmiany, które mają przynieść korzyści w formie zwiększonej rentowności oraz stabilnego wzrostu. Razem z przeprowadzonymi już modernizacjami, Zarząd podjął decyzje o koncentracji produkcji w dwóch zakładach w Kutnie i Grodzisku Wielkopolskim, co spowoduje zakończenie produkcji w zakładzie w Bielsku Podlaskim. Dla porządku należy koniecznie zaznaczyć, że spadek EBITDA jest również związany z dużymi inwestycjami Kofoli w rozwój na rynkach w regionie Adriatyku.
Grupa Kofola jest producentem napojów bezalkoholowych. Posiada osiem zakładów produkcyjnych na pięciu rynkach europejskich. Łącznie zatrudnia 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego).

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
KFLKofola SA |
Kurs: 56.60 PLN
Zmiana: -0.35(-0.61%)
Aktualizacja: 19:11:2015
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.