REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FoodCare planuje w tym roku wejść na rynek indyjski i brazylijski

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2015, 12:59
Dynamiczna ekspansja FoodCare
fot. FoodCare

Polska firma FoodCare, właściciel marek takich jak Gellwe, Fitella, Frugo, Black i 4MOVE, w ciągu ostatnich 4 lat zwiększa rocznie sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 proc. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejść na rynek indyjski i brazylijski, a w najbliższych latach planuje poważne inwestycje w rozwój i budowę nowych linii produkcyjnych koncernu w Polsce.

REKLAMA

Obecnie marki należące do firmy są dostępne w 80 krajach całego świata. Najsilniejsze marki eksportowe to napoje: Black firmowany przez legendarnego boksera Mike’a Tysona, 4MOVE wspierane przez portugalskiego trenera José Mourinho oraz Frugo. Rynki zagraniczne odpowiadają za 85 proc. przychodów ze sprzedaży tych produktów.

Dynamika rozwoju eksportu FoodCare w ostatnich latach wynosiła średnio ponad 50 proc. W okresie 2012-2013 handel zagraniczny rósł co roku o imponujące 70 proc.

Firma jeszcze lepiej wygląda na tle całej gospodarki i rynku spożywczego. Według danych GUS w polskim handlu zagranicznym odnotowano w ciągu ostatniego roku 5,2 proc. wzrostu, a dynamika rozwoju eksportu na rynku artykułów rolno-spożywczych 5,5 proc. Dla porównania FoodCare zwiększył w tym czasie sprzedaż zagraniczną o 30 proc.

- Na tle innych polskich firm wyróżnia nas to, że od początku myślimy o sprzedaży globalnej. Naszą ambicją zawsze było tworzenie marek międzynarodowych. Wyniki FoodCare pokazują, że ten cel jest skutecznie realizowany. Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej. Kluczowym czynnikiem sukcesu naszych marek jest unikatowość ich koncepcji marketingowych na skalę światową. Dla firm z polskim kapitałem jest to wyjątkowe podejście – podkreśla prezes FoodCare Wiesław Włodarski

Eksport odpowiada za 15 proc. całościowych obrotów FoodCare. Firma sprzedaje za granicą wszystkie swoje marki. Największe sukcesy grupa do tej pory odnosi w Wielkiej Brytanii, we Włoszech
i w Europie Wschodniej. W ostatnim czasie ekspansja objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin
i Madagaskar, a w Europie Danię.

Kolejnym ważnym krokiem jest rozszerzenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejście na rynek indyjski i brazylijski.  W ekspansji w tych kierunkach może pomóc pozytywne postrzeganie produktów europejskich.

- Obserwujemy, że w wielu krajach polska marka jest ogromnym atutem, zwłaszcza w państwach azjatyckich i afrykańskich. Tam produkty importowane z Europy nadal cenione są bardziej niż lokalne. Produkty polskie, a więc europejskie, o postrzeganej wysokiej jakości, są chętnie kupowane – mówi Wiesław Włodarski.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kibic 27-07-2015, 10:46:
a co, do us się wejść nie udało? ojej, szkoda...
  • mgr z niepołomic 20-06-2015, 11:03:
Warto przejąć zakład koli w Niepołomicach, która obecnie w strasznych opałach ekonomicznych jest.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH