REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Coca-Cola HBC Polska: Nie ma "złej żywności", są złe diety

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2015, 10:21
Dyrektor Coca-Cola HBC Polska: Nie ma
Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska

- W systemie Coca-Cola jesteśmy świadomi problemu narastającej otyłości od lat, jak również roli jaką powinien odgrywać przemysł w prewencji i eliminacji tego zjawiska. Od dawna wdrażamy naszą strategię "Forma na przyszłość" opartą o cztery filary: wybór, świadomy wybór, odpowiedzialny marketing oraz aktywność fizyczna – mówi Iwona Jacaszek-Pruś.

REKLAMA

Jak podkreśla, wybór to poszerzanie swojej oferty o zupełnie nowe produkty lub wprowadzanie wariantów o zerowej lub obniżonej kaloryczności. - Za przykład mogą posłużyć Coca-Cola Zero, Sprite i Nestea ze stewią czy ostatnio wprowadzony przez nas napój o niskiej kaloryczności Kropla. Dodatkowo poszerzamy ofertę o mniejsze opakowania np. 0,2l puszka, aby konsumenci mieli większy wybór w zakresie kontroli porcji spożywanych napojów. Jeśli chodzi o świadomy wybór, to Coca-Cola była pierwszą firmą na polskim rynku, która wprowadziła na swoje opakowania dobrowolny system znakowania wartością kaloryczną tzw. GDA. Dzisiaj podobne znakowanie obowiązuje wszystkich producentów żywności, ale w 2007 roku, kiedy wraz z innymi czołowymi producentami zrzeszonymi w Polskiej Federacji Producentów Żywności wprowadzaliśmy znakowanie na naszych opakowaniach, była to znacząca zmiana z punktu widzenia konsumentów, którzy od tej pory łatwo mogli określić, jaką część dziennego zapotrzebowania pokrywa porcja danego produktu – komentuje dyrektor Coca-Coli.

Dodaje, że odpowiedzialny marketing to zobowiązania Coca-Coli w zakresie niereklamowania swoich produktów do dzieci do lat 12 oraz wycofania ich sprzedaży ze szkół, do których uczęszczają dzieci z tej grupy wiekowej. - Coca-Cola poczyniła takie zobowiązania w ramach zobowiązań europejskiej organizacji napojowej UNESDA oraz tzw. EU Pledge. Dzisiaj, w przededniu wejścia w życie ustawy regulującej sprzedaż produktów żywnościowych w szkołach dużo mówi się, ze dzieci nie będą miały dostępu do słodkich napojów od 1 września. Chcę podkreślić, że w szkołach podstawowych Coca-Cola nie sprzedawała swoich napojów ani nie prowadziła żadnych działań marketingowych od 2005 roku. Także od 2009 roku nie reklamujemy swoich produktów przy i w programach, których co najmniej 30 proc. widzów jest w wieku poniżej 12 lat – mówi Iwona Jacaszek-Pruś.

Tłumaczy także, że Coca-Cola organizuje lub wspiera wiele wydarzeń i programów promujących aktywność fizyczną oraz edukację żywieniową. - Realizujemy zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w obszarze prawidłowego odżywiania, aktywności fizycznej i zdrowia między innymi wspierając - prowadzony przez Główny Inspektorat Sanitarny i Polską Federacją Producentów Żywności Związek Pracodawców - program edukacyjny dla uczniów „Trzymaj formę” lub prowadzoną przez Polski Czerwony Krzyż Olimpiadę Promocji Zdrowego Trybu Życia. Od lat firmy systemu Coca-Cola organizują turniej piłkarski – Coca-Cola Cup – którego rozgrywkom towarzyszom Strefy Aktywnego Życia oraz Program Lider Animator „Obudź Swoje Ciało” – dodaje.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • piki 26-08-2015, 15:31:
aha.... Pani Iwona to nie jest główny dyrektor CC. Obejmuje stanowisko Dyrektora d/s komunikacji, taki rzecznik prasowy. Jak jest cieńko albo wtopa to Pani Iwona działa. Kasa tylko dyrektorska... no i mąż dyrektor ( przez małe d)
  • pika 26-08-2015, 15:22:
Do Pani Iwony nie mam nic. Sprzedaje temat jak im się wydaje najlepiej. Że zdrowo, że ożeźwiająco, że radośnie i ok. Problemem CC w Polsce jest jej mąż (poznany w CC) Gość od kilkunastu lat kombinuje jak tu zadziałać, żeby CC przynosiła większe kokosy. Udaje, że myśli i nic. Ludzi tam pracujących ma za nierobów tylko on jest najlepszy na świecie. Chyba nie Wojtek, coś Ci się nie udaje
  • pitupitu 21-08-2015, 15:55:
Nie ma złej żywności, jest żywność NIEZDROWA

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH