REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Coca-Coli: Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadniony

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2016, 12:18
Dyrektor Coca-Coli: Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadniony
Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska

Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

REKLAMA

Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, słodzik są doskonałą alternatywą, zarówno dla ludzi, którzy chcą ograniczać spożywane kalorie, jak i tych którzy z powodów zdrowotnych muszą ich unikać.

Coca-Cola ma w swoim portfolio produkty słodzone stewią – także na polskim rynku - i – jak zapewnia dyrektor spółki - nadal będzie je rozwijać.

- Jednocześnie pamiętajmy, że produkty żywnościowe to również doznania smakowe i w związku z tym producenci muszą tak pracować nad recepturami swoich produktów, aby były one akceptowane przez konsumentów. Zdarza się, że najlepsze produkty to kombinacja słodzików lub słodzików i cukru. Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej. Szerzenie fałszywych informacji odbija się niekorzystnie na samych konsumentach, którzy kierując się taką wiedzą nie sięgają po produkty, które byłyby doskonałymi częściami zbilansowanej diety, np. przy walce z nadwagą i otyłością – komentuje Iwona Jacaszek Pruś.

Jak podkreśla, Coca-Cola jest firmą napojową, która posiada w swoim portfolio napoje o rożnej zawartości kalorii: o obniżonej zawartości lub bez kalorii. - Mamy takie produkty zarówno w kategorii napojów gazowanych (Coca-Cola Zero, Sprite ze stewią), herbatach gotowych do picia, napojach energetyzujących czy w tzw. wodzie smakowej (Kropla o zawartości poniżej 20 kcal). Ten kierunek nadal będziemy rozwijać, a nasza przewaga w tym zakresie pochodzi z faktu, że The Coca-Cola Company na świecie ma bardzo bogate i różnorodne portfolio, z którego my możemy czerpać – podsumowuje Iwona Jacaszek-Pruś.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Niesztuczny konsument 18-01-2016, 16:36:
Jak mozna ufac czemus co jest "sztuczne" ? Biust ewentualnie zrozumiem ale okreslenie "sztuczne" w obszarach zywnosci z definicji zaklada ze cos jest nie do konca OK . Co jest lepsze , miod czy sztuczny miod???
  • Ben 18-01-2016, 13:41:
Nieuzasadnione to jest zaufanie to tych słodzików
  • Justi 18-01-2016, 08:13:
Całkowicie zgadzam się z komentarzem poniżej. Badania naukowe dla EFSA są sponsorowane przez producentów dodatków, a wyniki wielokrotnie są tak modyfikowane aby dane dodatki można było stosować. Niestety EFSA udowodniła, że nie jest niezależną instytucją mającą na celu dobro konsumentów. Tylko kasa musi się zgadzać...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (31 198) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 758 408)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH