Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Hoop: Producenci przekładają wdrożenia nowości na "lepszy" czas

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-08-2013, 14:33
Dyrektor Hoop: Producenci przekładają wdrożenia nowości na
Marek Kmiecik, dyrektor marketingu, członek zarządu Hoop Polska; fot. ŻelaznaStudio

- Obecnie przy wprowadzeniu na rynek nowego produktu dystrybutor, jak również klient finalny, są bardziej ostrożni. W dobie kryzysu konsumenci chętniej wydają swoje pieniądze na znane produkty, niż na nowości. Ważną rolę odgrywa również czynnik otwartości kanału dystrybucji na nowe produkty, które muszą zająć miejsce na półce. A półka ta jest obecnie już zajęta przez produkty znane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kmiecik, dyrektor marketingu, członek zarządu, Hoop Polska Sp. z o.o.

Jak dodaje, w ostatnich kilku latach uległa zmianie struktura rynku. - Wyhamował kanał nowoczesny z hiper- i supermarketami, bardzo mocno rozwinął się kanał dyskontowy, a kanał tradycyjny się "unowocześnił". Aby wprowadzenie produktu na rynek miało sens - należy być obecnym we wszystkich jego kanałach. Poszczególne kanały rynku nie są w taki sam sposób zainteresowane wprowadzaniem nowości - komentuje Marek Kmiecik.

Jego zdaniem, oszacować jednoznacznie ile kosztuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. - Wprowadzenie produktu na rynek to przecież nie tylko opłaty listingowe za wprowadzenie do sprzedaży, ale również skupienie pracy całej organizacji: marketingu produkcji, działu sprzedaży na tej nowości. Za koszty wprowadzenia na rynek uznaje się również koszt działań reklamowych i promocyjnych - mówi dyrektor Hoop Polska

- Kampania reklamowa stanowi klasyczny sposób poinformowania konsumenta o nowości. Zmienia się dynamicznie jej forma. Obecnie nie wyobrażam sobie wprowadzenia na rynek nowego produktu bez social mediow - dodaje.

Marek Kmiecik podkreśla, że ważny przy wprowadzeniu jest cały marketing mix. - Aby produkt był zauważony przez konsumenta musi być innowacyjny, odpowiadać na konkretną potrzebę. Oczywiście cena jest również bardzo ważnym elementem - tłumaczy.

Jego zdaniem, w erze coraz bardziej ostrożnego klienta, szukającego dobrej oferty w dobrej cenie - część producentów przekłada wdrożenia nowości na inny, lepszy czas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Irek 09-09-2013, 11:14:
większych bredni nie czytałem ! Na rynku nowości za nowościami np. Maspex, Food Care, czy inni.... po prostu trzeba mieć pomysł i go zrealizować a nie tłumaczyć się kryzysem...
  • Kamil 09-09-2013, 07:14:
panie kmiecik jaki kryzys ??? a Frugo i ogromny sukces ??? Jeżeli nic nie wychodzi to zawsze tłumaczy się to kryzysem...:)
  • sakul 20-08-2013, 21:11:
ta chyba tylko w hoopie, popatrzcie na maspex, agros nova, ortex wszyscy wprowadzaja nowosci ale firma krzak twierdzi ze jest kryzys

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH