Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobre perspektywy dla rynku żywności funkcjonalnej w Polsce

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-07-2014, 14:24
Dyrektor Jurajskiej: Polacy wierzą w żywność funkcjonalną
Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży, Jurajska Sp. z o.o.

- Konsumenci poszukują produktów, które mają dodatkowe właściwości, jak np. wspomagają odchudzanie, wpływają korzystnie na układ kostny czy krwionośny. Perspektywy dla rynku żywności funkcjonalnej w Polsce wydają się być bardzo dobre, oznacza to systematyczny wzrost rok do roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży, Jurajska Sp. z o.o.

Jak tłumaczy Jerzy Nowotarski, rynek żywności funkcjonalnej dopiero powstaje, stąd też i zaufanie konsumentów dopiero buduje się. - Mimo to Polacy wierzą w żywność funkcjonalną, a świadczy o tym choćby popularność różnych suplementów diety - dodaje.

Jego zdaniem, każdy z dodatków funkcjonalnych przeżywa swoje przysłowiowe "5 minut". - Obecnie jesteśmy w fazie wielkiego zainteresowania magnezem, który wydaje się być składnikiem bardzo pożądanym przez konsumentów. Poszukiwane są również produkty z błonnikiem, tutaj wciąż mamy do czynienia z modą na szczupłą sylwetkę. Swego czasu wielką popularnością cieszyły się jagody goji i acai. A pewnie jednym z pierwszych składników funkcjonalnych, który zdobył olbrzymią popularność był aloes. Choć produkty z aloesem nadal mają swoich miłośników - mówi Jerzy Nowotarski.

- Żywność funkcjonalna jest skierowana do konkretnego konsumenta. To osoba, która chce wspomóc swój organizm, jest zdecydowana na to, aby dostarczyć mu dodatkowych np. minerałów. Stąd można wnioskować, że cena nie jest tutaj elementem decydującym o zakupie, a czynnikiem istotnym jest rodzaj składnika funkcjonalnego. Z pewnością jest to rynek przyszłościowy - przyznaje dyrektor Jurajskiej.

Firma cały czas obserwuje rynek produktów funkcjonalnych. W ostatnim czasie wprowadziła wody Jurajska z Magnezem i Witaminą B6 oraz Jurajska z Wapniem. Możliwe, że niebawem portfolio Jurajskiej zostanie uzupełnione o nowe pozycje funkcjonalne.

Dyrektor Jurajskiej nie posiada dokładnych danych dot. segmentu żywności funkcjonalnej. - Według naszej obserwacji rynek napojów funkcjonalnych w opakowaniu PET kształtuje się rocznie na poziomie 30 mln zł - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH