Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Jurajskiej: Wierzymy, że rynek wód i napojów funkcjonalnych osiągnie znaczącą skalę

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2014, 10:39
Dyrektor Jurajskiej: Wierzymy, że rynek wód i napojów funkcjonalnych osiągnie znaczącą skalę
fot. materiały prasowe firmy Jurajska

- Jeśli szacujemy, że jesteśmy w tyle za Europą Zachodnią o 6-8 lat, to właśnie w obecnym okresie w Polsce powinna gwałtownie wrosnąć popularność wód i napojów funkcjonalnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży, Jurajska Sp. z o.o.

Jak podkreśla Jerzy Nowotarski, obecnie dynamika wzrostu tej kategorii jest bardzo wysoka, ale wolumeny są jeszcze niewielkie. - Ta dynamika powoduje jednak, że można budować już świadomość i pozycję rynkową. Nie zakładamy oczywiście, że zalejemy rynek towarem i wszyscy nagle przerzucą się na funkcjonalną Jurajską, ale wierzymy, że ten segment osiągnie znaczącą skalę. Mam tu na myśli wolumen ok. 200 mln litrów, podczas gdy obecnie segment ten ma wielkość ok. 65 mln litrów (pomijając energetyki i izotoniki) - podaje.

Firma Jurajska właśnie debiutuje na rynku z dwoma nowymi produktami z kategorii "funkcjonalnych". Są to wody wzbogacone w jednej wersji wapniem, drugiej - magnezem. - Od połowy marca produkt jest wprowadzany do dystrybucji hurtowej, czyli w kwietniu powinien być już szeroko dostępny w handlu tradycyjnym i nowoczesnym. Możliwe jest także, że nowe wody pojawią się w dyskontach, ale tam ten proces decyzyjny trwa nieco dłużej - potwierdza Jerzy Nowotarski.

Dodaje, że firma planuje wprowadzenie kolejnych funkcjonalnych nowości. - Jest to uwarunkowane sukcesem aktualnych produktów, w który głęboko wierzymy. Trwają prace związane z rozszerzaniem nowych propozycji - zarówno o nowe pojemności, jak i o nowe warianty, nowe funkcje - mówi dyrektor Jurajskiej.

- Obecnie chcemy się skoncentrować na "wodach z funkcją". Oczywiście nie wykluczamy napojów, ale na tym polu nie jesteśmy ekspertami. Są specjaliści i firmy o dużym potencjale w segmencie napojów funkcjonalnych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W wodach firma Jurajska ma o wiele większe szanse na sukces oraz kompetencje do rozwoju tej gałęzi - komentuje Nowotarski.

Jurajska zakłada promocję nowych produktów wykorzystując tzw. nowe media, czyli szeroko rozumiany internet. - Działania będą skierowane do konsumentów wielkomiejskich i będą charakteryzować się dużą innowacyjnością. Najpierw jednak chcemy wprowadzić produkt szeroko do sprzedaży.
Niemniej w tym roku zakładamy także szeroko zakrojone działania promocyjne i reklamowe naszych wód smakowych - dodaje Jerzy Nowotarski.

Nie wyklucza także sprzedaży zagranicznej wód funkcjonalnych. - Rozmawiamy z klientami i notujemy zainteresowanie, ale trudno mówić o konkretach, gdy produkt jest na rynku od kilkunastu dni - mówi.

Firma Jurajska sprzedajemy swoje produkty w krajach nadbałtyckich i na Węgrzech. - Bierzemy pod uwagę rozszerzenie eksportu o kraje, w których mieszka Polonia, czyli o Wielką Brytanię, USA i Niemcy - dodaje Nowotarski.

Czytaj także: Prezes Jurajskiej: Planujemy inwestycje w rynek 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • :-) 31-03-2014, 13:01:
Jestem ciekaw jak się ma proporcja wapna do magnezu w wodach funkcjonalnych ?!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH