REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor PepsiCo: 2014 rokiem wody, ice tea, napojów funkcjonalnych i gazowanych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2014, 11:32
Dyrektor PepsiCo: 2014 rokiem wody, ice tea, napojów funkcjonalnych i gazowanych
Zdaniem Katarzyny Pyzikiewicz, w 2013 roku dynamika wzrostu rynku bezalkoholowych napojów orzeźwiających nieco zwolniła, zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym

- W 2014 r. liczymy na bardziej dynamiczny wzrost wartościowy rynku napojów, stymulowany przez zwiększający się udział małych opakowań we wszystkich największych kategoriach, takich jak woda, niegazowane napoje owocowe czy napoje gazowane. Przewidujemy także kontynuację wzrostu kategorii funkcjonalnych, pierwszej potrzeby - takich jak woda oraz produktów skierowanych do konsumenta zorientowanego przede wszystkim na doznania smakowe, takich jak napoje gazowane, głównie cola - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Katarzyna Pyzikiewicz, dyrektor marketingu napojowego, PepsiCo Poland.

REKLAMA

- Na pewno na znaczeniu zyskiwać będą napoje z obniżoną zawartością cukru. W związku z tym liczymy na to, że w 2014 powiększy się baza regularnych użytkowników coli bez cukru, czy też ice tea - mówi Katarzyna Pyzikiewicz.

Jak dodaje, rok 2013 był dla PepsiCo zdecydowanie udany. Firma zanotowała znaczące wzrosty udziałów rynkowych we wszystkich kategoriach, na których się koncentrowała. - Przeprowadziliśmy w Polsce "Wyzwanie Smaku Pepsi", dzięki któremu wielu Polaków mogło porównać smak dwóch najczęściej kupowanych napojów typu cola, w tym Pepsi. Uczestnicy testów otrzymali do spróbowania dwa napoje w nieoznaczonych przezroczystych kubkach (podawane w tej samej temperaturze i ze świeżo otwartych puszek) i wybierali bardziej odpowiadający im smak, po czym dowiadywali sie, którą markę wskazali. Cieszymy się, że aż 64 proc. z nich uznało, że to właśnie Pepsi smakuje lepiej - komentuje dyrektor marketingu firmy.

Zdaniem Katarzyny Pyzikiewicz, w 2013 roku dynamika wzrostu rynku bezalkoholowych napojów orzeźwiających nieco zwolniła, zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym. W pewnym stopniu jest to związane z warunkami pogodowymi: chłodniejszą wiosną i początkiem lata.

- Sprzedaż napojów orzeźwiających tradycyjnie wykazuje wysoką korelacją z temperaturą i wielkością opadów. Nie zauważyliśmy natomiast istotnych zmian w zwyczajach konsumenckich związanych z częstotliwością zakupów, czy też ilością kupowanych opakowań, które mogłyby bezpośrednio tłumaczyć tę mniejszą dynamikę wzrostu - komentuje nasza rozmówczyni.

Jak przyznaje, dodatkowo widać zmiany trendów związanych z rozwojem poszczególnych kategorii na polskim rynku. - Kategorie, choć nadal niewielkie, lecz do tej pory dynamicznie rozwijające się, takie jak ice tea, napoje energetyczne czy napoje izotoniczne, po raz pierwszy zanotowały spadki w 2013 roku. Jeżeli za pułap wzrostu przyjmiemy średnią europejską konsumpcji per capita, to możemy powiedzieć, że zarówno ice tea, jak i napoje energetyczne osiągnęły już pewną dojrzałość. Będziemy na pewno uważnie obserwować ich zachowanie w latach kolejnych - komentuje Katarzyna Pyzikiewicz.

- Rok 2013 jak najbardziej zaliczamy do udanych. Niezależnie od dynamiki wzrostu kategorii, udało nam się osiągać wzrosty we wszystkich segmentach kluczowych z punktu widzenia naszej strategii - podsumowuje. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH