Dyrektor Ustronianki: Rynek coli najlepszy okres ma już za sobą

- Warty w Polsce blisko 1,9 mld zł rynek napojów typu cola stanowi największy segment w kategorii napojów gazowanych. Pojawiające się w tym segmencie wahania sprzedaży w sposób bezpośredni wpływają na wyniki całej kategorii. Jednak na podstawie analizy danych można dojść do wniosku, że rynek coli najlepszy okres ma już za sobą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Janusz Rubas, dyrektor handlowy w firmie Ustronianka Sp. z o.o.
Jak dodaje, kategoria ta zarówno w Stanach Zjednoczonych - kolebce coli, jak również w Polsce, przestała rosnąć. Tym samym wymuszając na liderach rynku agresywną politykę cenową, która mocno uderza w mniej znane marki, dotychczas broniące się ceną.
- W badanym okresie sprawozdawczym MAT SEP 2013 trend ten wyraźnie zaznaczył się w wynikach kategorii, w której najbardziej ważony smak cola zanotował 1-proc. spadek w ujęciu wartościowym, jednocześnie zwiększając o 1 proc. swoje udziały w ujęciu wolumenowym. W tym samym okresie sprawozdawczym (październik 2012 - wrzesień 2013) cały rynek napojów gazowanych zanotował 1-proc. ujemną dynamikę pod względem ilości, natomiast wartościowo pozostał praktycznie na tym samym poziomie. Wiele wskazuje, że konsumenci z klasycznych smaków migrują w kierunku innowacyjnych, nietypowych propozycji smakowych, co potwierdza wzrost zarówno ilościowy (8 proc.) jak i wartościowy (18 proc.) brandowych produktów w segmencie klasyfikowanym jako "other fruit flavour". Nasze gazowane napoje Grappa w badanym okresie - pomimo trudnej sytuacji na rynku -charakteryzowała wysoka dynamika zarówno w ujęciu wolumenowym (6 proc.) jak i wartościowym (7 proc.), a nasz topowy napój Grappa Green utrzymał pozycję lidera pod względem ilości sprzedaży w segmencie "other fruit flav" - tłumaczy Janusz Rubas.
Zdaniem dyrektora firmy Ustronianka, mając jednak na uwadze obecnie panujące trendy rynkowe determinowane dbaniem o zdrowie, zarówno cały rynek napojów gazowanych, jak również klasyczny smak cola nie ma przed sobą dobrych perspektyw, z czego najwyraźniej zdają sobie sprawę również osoby zarządzające w międzynarodowych korporacjach wyspecjalizowanych w produkcji tego napoju, którzy intensywnie szukają alternatyw w postaci produktów naturalnych, zdrowych, mających korzystny wpływ na organizm.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!