Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Ustronianki: W napojach panuje "moda na zdrowie"

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2013, 10:24
Dyrektor Ustronianki: W napojach panuje
Janusz Rubas, dyrektor handlowy Ustronianki

- Dodatnia dynamika, pomimo odczuwalnego spowolnienia gospodarczego, charakteryzująca rynek wody mineralnej, jest najlepszym potwierdzeniem obecnie panującej "mody na zdrowie". Również zdrowe, najwyższej jakości, w pełni naturalne napoje bez konserwantów rozlewane w zaawansowanej, technologii aseptycznej, stanowią najlepszą odpowiedź na potrzeby współczesnego konsumenta - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Janusz Rubas, dyrektor handlowy Ustronianki.

Jak Pan ocenia sprzedaż w sezonie letnim? Czy spełnia oczekiwania firmy?

Tegoroczny początek letniego sezonu był ciężki dla całej branży, jednak mimo niesprzyjającej aury, udało nam się osiągnąć zakładane cele. Przeprowadzone z początkiem roku zmiany związane z odświeżeniem linii opakowań oraz wprowadzone nowości, zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek i pozwoliły wygenerować oczekiwane wzrosty sprzedaży w kluczowych dla nas kategoriach.

Jak ten sezon widzi Pan z punktu widzenia nie tylko firmy Ustronianka, ale i całej branży napojów?

Jak już wspominałem, w mojej opinii tegoroczny sezon jest wyjątkowo trudny dla całej branży. Głównymi czynnikami, które wpływają na wielkość spożycia napojów niezmiennie pozostają pogoda i temperatura, które w tym roku wyjątkowo nas nie rozpieszczały. Oczywiście ze względu na pewne zmiany zachodzące w stylu życia Polaków zauważamy pewne tendencje, które sprzyjają "spłaszczeniu sezonowości", jednak z przyczyn naturalnych - wzmożonego pragnienia w czasie upałów, niemożliwym jest wyeliminowanie sezonowości w naszej branży, która bezpośrednio oddziałuje na wszystkie produkty i kategorie.

Jakie marki najlepiej sprzedają się w okresie letnim?

W sezonie letnim najwyższa sprzedaż charakteryzuje markę Ustronianka. Zarówno naturalna woda mineralna w wersji niegazowanej i gazowanej, jak również warianty funkcjonalne Ustronianki wzbogaconej jodem, czy magnezem i witaminą B6 są najchętniej wybierane przez klientów.

Jakich innowacji Ustronianki możemy spodziewać się w następnych miesiącach?

Wierzę, że takich, które trafią w gusta konsumentów. Obecnie pracujemy nad kilkoma projektami w trzech kluczowych z punktu widzenia naszej firmy kategoriach produktowych. Po pierwszych badaniach konceptów, jesteśmy zadowoleni z efektów i pełni optymizmu, jednak na razie nie zdradzę więcej szczegółów.

Jakie - Pana zdaniem - kategorie napojowego rynku są obecnie najbardziej perspektywiczne? Wielu twierdzi, że są to wody i ice-tea... Czy Ustronianka zamierza inwestować w te segmenty?

W mojej opinii najbardziej perspektywiczne są kategorie, które bezpośrednio kojarzą się ze zdrowiem. Dodatnia dynamika, pomimo odczuwalnego spowolnienia gospodarczego, charakteryzująca rynek wody mineralnej, jest najlepszym potwierdzeniem obecnie panującej "mody na zdrowie". Również zdrowe, najwyższej jakości, w pełni naturalne napoje bez konserwantów rozlewane w zaawansowanej, technologii aseptycznej, stanowią najlepszą odpowiedź na potrzeby współczesnego konsumenta. Z opublikowanego w prasie raportu z badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen, jasno wynika, że cena przestaje być jedynym wyznacznikiem i motywatorem dla klienta decydującego się na zakup danego produktu, bowiem zdaniem 80 proc. Polaków najważniejszym kryterium wyboru towaru jest jakość.

Czy wprowadzenie na rynek wód funkcjonalnych przynosi oczekiwane rezultaty? Wiele mówi się (entuzjastycznie) o rozwoju segmentu żywności funkcjonalnej. Czy Polacy dostrzegają jej korzyści, czy zwiększają zakupy produktów "wzbogaconych"? Jak Pan ocenia tę kategorię?

Rynek wód i napojów funkcjonalnych w naszym kraju dopiero się kształtuje. Nasze innowacyjne produkty jak Ustronianka z Jodem, Ustronianka z Magnezem i Witaminą B6, czy nasza nowość Ustronianka z Potasem pomagają budować świadomość konsumentów w tym zakresie. Segment wód i napojów funkcjonalnych z pewnością, z każdym rokiem będzie powiększał swoje udziały, jednak na razie bardzo ciężko jest dokładnie ocenić potencjał tej kategorii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH