Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Zbyszko odpiera zarzuty Fruit Ocean: Marka chce się tanio wypromować

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2014, 16:37
Dyrektor Zbyszko odpiera zarzuty Fruit Ocean: Marka chce się tanio wypromować
Dariusz Sieczak, dyrektor marketingu firmy Zbyszko Company

Firma Zbyszko, która została posądzona przez firmę Fruit Ocean o niedozwolone naśladownictwo i kopiowanie haseł, odpiera zarzuty. - Nie kryjemy zaskoczenia całą sytuacją, tym bardziej, że prawdę mówiąc o istnieniu produktu "Clic" i jego roszczeniach, dowiedzieliśmy się dopiero z informacji medialnych, co samo w sobie jest co najmniej dziwne i bardziej wygląda na chęć taniego wypromowania się niż dialog biznesowy - komentuje Dariusz Sieczak, dyrektor marketingu, Zbyszko Company.

Przypomnijmy - "Puls Biznesu" podał, że Fruit Ocean, debiutujący rok temu na rynku z marką Clic - napojem, który - według hasła promocyjnego - "może więcej", zarzuca Zbyszko Company, że jego "Roko może więcej" to kopia zastrzeżonych haseł reklamowych. Fruit Ocean żąda od Zbyszka wycofania produktów z sieci i zmiany opakowań.

- Strategia brandu Roko i jej poszczególne etapy w naszej firmie zostały określone już w 2012 roku. Pierwszy etap wdrażania w rynek rozpoczął się od lutego 2013 r., kolejny etap to Roko Big to wrzesień 2013, następny etap to Roko White. Każdy z etapów poparty został szkicem działań marketingowych, szeregiem poprzedzających badań laboratoryjnych, prób oraz przygotowań technologicznych i smakowych, szczególnie istotnych w aseptycznej technologii produkcji. Roko White to produkty funkcjonalne oferujące konsumentom nie tylko doskonały owocowy orzeźwiający smak, ale również wartości funkcjonalne pozytywnie wpływające na zdrowie lub samopoczucie, przy czym nie zawierające w swoim składzie konserwantów - co jest istotną przewagą konkurencyjną - tłumaczy Dariusz Sieczak.

- Wspomniane oznaczenia smaków produktów Roko w całej serii nawiązują do oznaczeń kolorystycznych (Black, Orange, Green, Red, Yellow, Pink) - w przypadku trzech ostatnich, dodatkowo rozszerzone o informacje o wartości funkcjonalnej jaką niosą produkty (Relax, witalność, activ), co jest oznaczeniem zupełnie naturalnym i wpisującym się w kanon wielu innych produktów funkcjonalnych obecnych na rynku - dodaje.

- Upraszczając - wspomniane elementy opisujące wartości funkcjonalne, nie mogą świadczyć o dystynktywnym charakterze żadnego z produktów w oddzieleniu od całości etykiety bądź znaku przestrzennego, gdyż używane są powszechnie w obrocie gospodarczym w celu opisu jakości, bądź funkcji danego produktu, podobnie jak w przypadku oznaczeń ("0 kalorii", "odporność", "energy","witalność", "równowaga" ,"FIT", "zdrowie" i wiele wiele innych). Ponadto słowa, którymi posługujemy się informując konsumenta o walorach funkcjonalnych są słowami powszechnymi, co oznacza, że same w sobie nie mogą zostać zastrzeżone - komentuje dyrektor marketingu Zbyszko Company.
   
Jak podkreśla, hasła pojawiające się na opakowaniach napojów Roko są opracowanymi przez firmę hasłami nawiązującymi do  charakteru produktu, smaku i dodatków funkcjonalnych - z bardzo prostym przekazem dla konsumenta. - Również w ubiegłym roku dokonaliśmy stosownego zgłoszenia naszych haseł do ochrony prawnej - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obsrwator 07-05-2014, 10:45:
Pan dyrektor chyba nie chodzi po sklepach...Roko stoi zwykle obok Clica i trudno tego nie zauważyć. Duży myśli zwykle, że może dużo więcej. MOżna popatrzeć na znaną firmę z Krakowa, ktora przegrywa sprawe za sprawą .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH