Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Zbyszko odpiera zarzuty Fruit Ocean: Marka chce się tanio wypromować

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2014, 16:37
Dyrektor Zbyszko odpiera zarzuty Fruit Ocean: Marka chce się tanio wypromować
Dariusz Sieczak, dyrektor marketingu firmy Zbyszko Company

Firma Zbyszko, która została posądzona przez firmę Fruit Ocean o niedozwolone naśladownictwo i kopiowanie haseł, odpiera zarzuty. - Nie kryjemy zaskoczenia całą sytuacją, tym bardziej, że prawdę mówiąc o istnieniu produktu "Clic" i jego roszczeniach, dowiedzieliśmy się dopiero z informacji medialnych, co samo w sobie jest co najmniej dziwne i bardziej wygląda na chęć taniego wypromowania się niż dialog biznesowy - komentuje Dariusz Sieczak, dyrektor marketingu, Zbyszko Company.

Przypomnijmy - "Puls Biznesu" podał, że Fruit Ocean, debiutujący rok temu na rynku z marką Clic - napojem, który - według hasła promocyjnego - "może więcej", zarzuca Zbyszko Company, że jego "Roko może więcej" to kopia zastrzeżonych haseł reklamowych. Fruit Ocean żąda od Zbyszka wycofania produktów z sieci i zmiany opakowań.

- Strategia brandu Roko i jej poszczególne etapy w naszej firmie zostały określone już w 2012 roku. Pierwszy etap wdrażania w rynek rozpoczął się od lutego 2013 r., kolejny etap to Roko Big to wrzesień 2013, następny etap to Roko White. Każdy z etapów poparty został szkicem działań marketingowych, szeregiem poprzedzających badań laboratoryjnych, prób oraz przygotowań technologicznych i smakowych, szczególnie istotnych w aseptycznej technologii produkcji. Roko White to produkty funkcjonalne oferujące konsumentom nie tylko doskonały owocowy orzeźwiający smak, ale również wartości funkcjonalne pozytywnie wpływające na zdrowie lub samopoczucie, przy czym nie zawierające w swoim składzie konserwantów - co jest istotną przewagą konkurencyjną - tłumaczy Dariusz Sieczak.

- Wspomniane oznaczenia smaków produktów Roko w całej serii nawiązują do oznaczeń kolorystycznych (Black, Orange, Green, Red, Yellow, Pink) - w przypadku trzech ostatnich, dodatkowo rozszerzone o informacje o wartości funkcjonalnej jaką niosą produkty (Relax, witalność, activ), co jest oznaczeniem zupełnie naturalnym i wpisującym się w kanon wielu innych produktów funkcjonalnych obecnych na rynku - dodaje.

- Upraszczając - wspomniane elementy opisujące wartości funkcjonalne, nie mogą świadczyć o dystynktywnym charakterze żadnego z produktów w oddzieleniu od całości etykiety bądź znaku przestrzennego, gdyż używane są powszechnie w obrocie gospodarczym w celu opisu jakości, bądź funkcji danego produktu, podobnie jak w przypadku oznaczeń ("0 kalorii", "odporność", "energy","witalność", "równowaga" ,"FIT", "zdrowie" i wiele wiele innych). Ponadto słowa, którymi posługujemy się informując konsumenta o walorach funkcjonalnych są słowami powszechnymi, co oznacza, że same w sobie nie mogą zostać zastrzeżone - komentuje dyrektor marketingu Zbyszko Company.
   
Jak podkreśla, hasła pojawiające się na opakowaniach napojów Roko są opracowanymi przez firmę hasłami nawiązującymi do  charakteru produktu, smaku i dodatków funkcjonalnych - z bardzo prostym przekazem dla konsumenta. - Również w ubiegłym roku dokonaliśmy stosownego zgłoszenia naszych haseł do ochrony prawnej - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obsrwator 07-05-2014, 10:45:
Pan dyrektor chyba nie chodzi po sklepach...Roko stoi zwykle obok Clica i trudno tego nie zauważyć. Duży myśli zwykle, że może dużo więcej. MOżna popatrzeć na znaną firmę z Krakowa, ktora przegrywa sprawe za sprawą .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.