Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty liderem w sprzedaży soków w Polsce

  • Autor: www.sadyogrody.pl
  • Data: 16-06-2015, 08:42
Dyskonty liderem w sprzedaży soków w Polsce
fot. shutterstock.com

- Polscy konsumenci martwią się o swoje zdrowie. W związku z tym branża sokowa wykorzystuje to spojrzenie konsumenta - chociażby poprzez kampanię ,,5 porcji warzyw i owoców”, a także poprzez zmianę podejścia do komunikacji marketingowej. Producenci coraz częściej podkreślają, że sok jest 100 proc., albo że nie zawiera on cukru – powiedziała Katarzyna Parkot, z firmy Nielsen, podczas XVIII Międzynarodowego Sympozjum Krajowej Unii Producentów Soków.

 
Firma Nielsen zajmuje się pomiarem aktywności konsumentów każdego segmentu rynku na świecie.

- W koszyku napojowym nieprzerwanie od wielu lat prym wiodą napoje alkoholowe, czyli piwo i wódka. Z kolei kategoria soków umieszczona jest już na trzecim miejscu, jest więc bardzo istotna w koszyku konsumenta – mówiła Katarzyna Parkot.

W okresie luty 2014-styczeń 2015 wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych, tj. woda butelkowana, napoje gazowane, soki nektary i napoje, napoje izotoniczne i energetyczne, herbata mrożona w kanałach monitorowanych przez firmę Nielsen, wygenerowały ponad 12,1 mld zł.

- W ostatnim roku kategoria ta zanotowała wzrost o 5,3 proc. Napoje gazowane są stabilną kategorią, nie zanotowały wzrostu w porównaniu do poprzedniego roku – skomentowała prelegentka.

Na przestrzeni dwóch ostatnich lat zanotowano zdecydowany wzrost znaczenia kategorii soków, które zyskały 4,2 punkta proc. - Soki zdecydowanie dynamiczniej rozwijają się niż cała kategoria, co wynika także z trendów zdrowotnych. Soki są postrzegane jako zdrowszy napój, aniżeli typowe napoje, które najczęściej są dosładzane – przedstawicielka firmy Nielsen.

- Obserwujemy również wyraźny wzrost znaczenia opakowań typu PET, czyli w butelkach plastikowych. Kategoria w tego typu opakowaniach rozwija się w tempie 22 proc. Opakowania typu PET zyskują na znaczeniu zarówno w sokach, napojach, jak i nektarach - dodała.

Gdzie najczęściej sprzedawana jest kategoria soków, nektarów i napojów?

- Głównym kanałem dystrybucji są dyskonty, gdzie sprzedaż stanowi prawie 27 proc. całości rynku. Wzrost znaczenia dyskontów jest związany zarówno ze zwiększeniem ilości placówek, jak i wzrostem średniej sprzedaży na jeden sklep. W ostatnim roku Biedronka otworzyła 400 nowych placówek, a Lidl - 50, w związku z tym otwierając nowe placówki znaczenie dyskontów rośnie – powiedziała Katarzyna Parkot.

Jak przyznała ekspertka w ostatnim roku również widoczny jest dalszy rozwój marek własnych, a tym samym wzrost ich znaczenia dla sprzedaży kategorii soków, nektarów i napojów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pdw 18-06-2015, 14:29:
jak mają odpowiedzieć supery i małe formaty skoro polityka największych dostawców jest sfokusowana na dyskonty.
To dostawcy chcą sprzedawać swoje marki do dyskontów w cenach marek własnych i tym samym dają dyskontom możliwość wystawiania tych marek na półkach w cenach dla Klienta 1:1 na poziomie marek własnych.
Widać przesuwanie sprzedaży kilku sku do dyskontów jest dla dostawców bardziej opłacalne niż budowanie sprzedaży kilkuset sku na rynku.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH