Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2017, 11:23
Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries

- Wokół kryzysu marki Tiger w social mediach rodzą się pewne pytania. Przede wszystkim czy fala krytyki przełoży się na mniejszą sprzedaż energetyka? Oraz jak ludzie stojący po stronie Maspex ale też po stronie agencji mogli dopuścić do publikacji tych wpisów. "Tych", ponieważ sprawa wyglądała podobnie w Boże Ciało. Tyle że wtedy nie wywołało to aż takiego oburzenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

W mijającym tygodniu internet żył kryzysem marki Tiger w social mediach. Dziesiątki tysięcy negatywnych opinii, mnóstwo artykułów i wypowiedzi ekspertów. A wszystko to wokół niechlubnego wpisu z 1.08.2017 nawiązującego do Powstania Warszawskiego. Czytaj więcej!

- Osobiście nie popieram tego co zrobił Tiger, ale jednocześnie jestem daleki od ich krytykowania. Wychodzę z założenia, że łatwo jest kogoś krytykować, wytykać mu błędy, a trudniej samemu zbudować markę chociażby taką jak Tiger - komentuje Michał Maciejewski.

Jak podkreśla, takie błędy nie jemu pierwszemu i nie ostatniemu się zdarzyły. Według eksperta, trzeba się zastanowić co zrobić na przyszłość by sytuacja się nie powtórzyła. A jest to możliwe, ponieważ Tiger ma bardzo mocną, nawet ryzykowną komunikacje, na granicy dobrego smaku.

- Szukanie kozła ofiarnego, zwolnienia to nic nie da. Ponieważ zawiodła nie jedna, czy dwie osoby, ale sztab ludzi. W praktyce wygląda to tak, że po stronie agencji jest osoba lub nawet osoby odpowiedzialne za tworzenie tzw. contentu czyli tekstów, grafik, zdjęć. Te osoby mają szefa w postaci dyrektora kreatywnego, szefa działu, accounta (osoba odpowiedzialna za relacje z klientem) oraz dyrektora strategicznego. Z kolei po stronie marki jest brand manager, który akceptuje to co przygotowała agencja, czyli widzi wszystkie wpisy przed ich publikacją w internecie. Ów brand manager również ma szefa itd. - tłumaczy dyrektor w agencji Pitted Cherries.

- Stało się i nie można już tego odwrócić. Ale można wyjść z twarzą i to zrobił Tiger. Przeprosił, nie upierał się przy swoim, skasował grafikę, która wywołała falę oburzenia, później skasował kolejne, aż w końcu usunął wszystkie zdjęcia z Instagrama. Firma włącznie z prezesem przeprosiła, agencja również. Przelano 500 tys. zł na konto zbiórki ,,Pomoc dla Powstańców’’ - tłumaczy Maciejewski. 

Jak podkreśla, teraz można obserwować czy odbije się to na sprzedaży. Bo na wyższych kosztach marketingowych na pewno.

- Cały ten kryzys trzeba było zażegnać, a to praca minimum kilkudziesięciu osób. Do tego trzeba doliczyć przelew na konto Powstańców. Teraz można obserwować wyniki finansowe spółki. Aczkolwiek komentarze w internecie w stylu: "już więcej tego nie kupię" itp. traktowałbym z przymrużeniem oka. Owszem może ta osoba nie kupi Tigera przy pierwszej czy drugiej wizycie w sklepie, ale dobra promocja skusi ją do ponownego zakupu i powrotu do marki - podsumowuje Michał Maciejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • OGI 16-08-2017, 14:00:
Osobiście nie wierzę w to, że tak ogromna firma nie wiedziała co się dzieje. Poza tym to nie przypadek jednorazowy. Kampania ohydna, niegodna polskiego producenta. Ja osobiście nie kupuje żadnego artykułu tej firmy !!!
  • prawdziwy ekspert 15-08-2017, 09:05:
Czy żeby zostać ekspertem wystarczy postawić włosy na żel ????? myślałem że potrzebna jest wiedza i doświadczenie.
  • adam 14-08-2017, 09:44:
Panie Maciusi "Wychodzę z założenia, że łatwo jest kogoś krytykować, wytykać mu błędy, a trudniej samemu zbudować markę chociażby taką jak Tiger - komentuje Michał Maciejewski." To nie Maspex zbudował markę Tiger - ale co Pan jako expert category accout senior director może o tym wiedzieć.

Zobacz wszystkie komentarze (10)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.