Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi

- Wokół kryzysu marki Tiger w social mediach rodzą się pewne pytania. Przede wszystkim czy fala krytyki przełoży się na mniejszą sprzedaż energetyka? Oraz jak ludzie stojący po stronie Maspex ale też po stronie agencji mogli dopuścić do publikacji tych wpisów. "Tych", ponieważ sprawa wyglądała podobnie w Boże Ciało. Tyle że wtedy nie wywołało to aż takiego oburzenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries

W mijającym tygodniu internet żył kryzysem marki Tiger w social mediach. Dziesiątki tysięcy negatywnych opinii, mnóstwo artykułów i wypowiedzi ekspertów. A wszystko to wokół niechlubnego wpisu z 1.08.2017 nawiązującego do Powstania Warszawskiego. Czytaj więcej!

- Osobiście nie popieram tego co zrobił Tiger, ale jednocześnie jestem daleki od ich krytykowania. Wychodzę z założenia, że łatwo jest kogoś krytykować, wytykać mu błędy, a trudniej samemu zbudować markę chociażby taką jak Tiger - komentuje Michał Maciejewski.

Jak podkreśla, takie błędy nie jemu pierwszemu i nie ostatniemu się zdarzyły. Według eksperta, trzeba się zastanowić co zrobić na przyszłość by sytuacja się nie powtórzyła. A jest to możliwe, ponieważ Tiger ma bardzo mocną, nawet ryzykowną komunikacje, na granicy dobrego smaku.

- Szukanie kozła ofiarnego, zwolnienia to nic nie da. Ponieważ zawiodła nie jedna, czy dwie osoby, ale sztab ludzi. W praktyce wygląda to tak, że po stronie agencji jest osoba lub nawet osoby odpowiedzialne za tworzenie tzw. contentu czyli tekstów, grafik, zdjęć. Te osoby mają szefa w postaci dyrektora kreatywnego, szefa działu, accounta (osoba odpowiedzialna za relacje z klientem) oraz dyrektora strategicznego. Z kolei po stronie marki jest brand manager, który akceptuje to co przygotowała agencja, czyli widzi wszystkie wpisy przed ich publikacją w internecie. Ów brand manager również ma szefa itd. - tłumaczy dyrektor w agencji Pitted Cherries.

- Stało się i nie można już tego odwrócić. Ale można wyjść z twarzą i to zrobił Tiger. Przeprosił, nie upierał się przy swoim, skasował grafikę, która wywołała falę oburzenia, później skasował kolejne, aż w końcu usunął wszystkie zdjęcia z Instagrama. Firma włącznie z prezesem przeprosiła, agencja również. Przelano 500 tys. zł na konto zbiórki ,,Pomoc dla Powstańców’’ - tłumaczy Maciejewski. 

Jak podkreśla, teraz można obserwować czy odbije się to na sprzedaży. Bo na wyższych kosztach marketingowych na pewno.

- Cały ten kryzys trzeba było zażegnać, a to praca minimum kilkudziesięciu osób. Do tego trzeba doliczyć przelew na konto Powstańców. Teraz można obserwować wyniki finansowe spółki. Aczkolwiek komentarze w internecie w stylu: "już więcej tego nie kupię" itp. traktowałbym z przymrużeniem oka. Owszem może ta osoba nie kupi Tigera przy pierwszej czy drugiej wizycie w sklepie, ale dobra promocja skusi ją do ponownego zakupu i powrotu do marki - podsumowuje Michał Maciejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Maspex Tiger RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT

KOMENTARZE (10)

  • Smutny Polak 2017-08-11 11:38:18
    System wartości wynosi się z domu. Skoro agencja zatrudnia ludzi, którzy wiedzę, szacunek dla innych, historię, tradycję, wolność, kraj mają za nic - jest, jak jest, bo albo z tego nie zdają sobie sprawy albo celowo próbują przesuwać granice w celu upodlenia w.wym. wartości. Przykład idzie z góry- wystarczy przeczytać wpisy p. Prezes z końca 2016 roku...
  • Pat 2017-08-11 12:50:32
    Zgadzam się w 100% ze zwolnienia nic nie dadzą. Miałam okazję spotkać się z osobami odpowiedzialnymi za ta markę i juz ponad 1,5 roku temu mówiłam ze nie tędy droga i ze to zła komunikacja. Szkoda brandu.
  • Radler 2017-08-11 14:16:54
    Maspex zaczyna brzydko pachnieć skoro dopiero powszechne larum co do ich luziku wizerunkowego uruchomiło odpowiedzialne refleksje w kierownictwie
  • Zabierzanin 2017-08-11 16:05:55
    Przypomne tylko, ze to nie Maspex jest odpowiedzialny za pierwotny sukces marki Tiger. Odkad marka zmienila wlasciciela jest z nia tylko gorzej.
  • Kubanek 2017-08-11 17:55:39
    Nie trzeba kruszyć kopii o nic. To celowa zagrywka, żeby podbić sprzedaż. Te wszystkie \"bojkoty\", robią więcej korzyści dla takich firm. Ja nie kupuje produktów Maspexu, bo po prostu robią kiepskie produkty, zamiast Lubelli, wolę kupić lokalne makarony z Lubelskiego, chociażby. Tak długo jak biznes będzie chodził pod rękę z ideologią lewicowo-liberalną i pluł na wartości, które mogą być ważne dla ludzi o prawicowych poglądach, to będziemy mieć więcej takich przypadków. W biznesie powinny obowiązywać wartosci korporacjonizmu czyli chrześcijańskie lub platońskie, jak ktoś nie wie o co chodzi. Ja jestem korporacjonistą, a nie żadnym tam patriotą czy prawicowcem. Plucie na wartości konserwatywne to jednak powszechna polityka wielkich firm. Dlatego trzeba wspierać firmy małe, rodzinne, lokalne, a najlepiej spółdzielnie. Wielki kapitał, ogólnie, nie wazne czy to polski kapitał czy inny jest zagrożeniem, a nie ta, czy inna firma.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.158.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.