Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o kontrowersjach wokół Tigera: Konsumenci mają bardzo krótką pamięć

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2017, 10:55
Ekspert o kontrowersjach wokół Tigera: Konsumenci mają bardzo krótką pamięć
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

- Brak spadku sprzedaży energetyka Tiger mnie nie dziwi. Konsumenci lubią wylewać swoje żale w internecie, jednak przy półce sklepowej już o tym zapominają - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

- Tak działa internet. Łatwo jest zostawić anonimowy komentarz, najlepiej negatywny, zmieszać kogoś z błotem. Jednak, gdy jesteśmy w sklepie, to działają przede wszystkim nasze stare przyzwyczajenia zakupowe. Komentarze w internecie w stylu: "już więcej tego nie kupię" itp. traktowałbym z przymrużeniem oka. Owszem, może ta osoba nie kupi Tigera przy pierwszej czy drugiej wizycie w sklepie, ale dobra promocja skusi ją do ponownego zakupu i powrotu do marki - podkreśla Michał Maciejewski.

Ekspert o Tigerze: Spory ideologiczne nie szkodzą markom spożywczym

 

Jego zdaniem konsumenci mają bardzo krótką pamięć. Dziś czegoś szczerze nienawidzą, jutro już o tym zapominają. - Podobnie wygląda to w przypadku polityków. Nawet najbardziej drastyczne kryzysy są tylko chwilowe. Opinia publiczna żyje newsem przez kilka dni, a za jakiś czas nikt o nim nie pamięta. Przez kilka lat miałem okazję pracować dla jednego z operatorów telefonii komórkowej. Tam codziennością były komentarze mówiące o odwróceniu się od firmy, nie przedłużaniu abonamentu itp. W praktyce jednak ten operator ma się całkiem dobrze i jest w gronie trzech największych - dodaje ekspert Pitted Cherried. 

Co jednak z Orlenem oraz Lotosem?

- Czy popularny energetyk rzeczywiście został wycofany z półek tych stacji? Jeśli tak, odbije się to na jego sprzedaży i to znacząco. Co więcej, przez długi czas te stacje mogą nie chcieć wprowadzić ponownie Tigera na swoje półki. Taka sytuacja może wywrzeć największy negatywny wpływ na firmę. Pojawiają się opinie ’’nieważne jak mówią, byleby mówili’’. Osobiście się z nimi nie zgadzam. Pomijając względy moralne, konsekwencje wizerunkowe jeszcze długo będą ciągnęły się za marką. A rzekomy darmowy PR wcale nie był taki darmowy biorąc pod uwagę 500.000 zł wpłacone na konto zbiórki ,,Pomoc dla Powstańców’’ oraz wynagrodzenie dla marketerów i pijarowców pracujących nad opanowaniem kryzysu - mówi Michał Maciejewski.

Więcej czytaj również tutaj: Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (23)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • trelka 11-09-2017, 20:54:
polska marka, płącą podatki w polsce więc po co na siłę próbować bojkotować Tigera, polacy mają dziwne myślenie i patrzą na konsekwencje pochopnego działania.
  • belka 11-09-2017, 20:12:
Moim zdaniem temat jest dawno zakończony, przeciez przeprosili oficjalnie, wielokrotnie, do tego przelali niezłą sumę.
  • blanka 10-09-2017, 13:47:
Bo cała sprawa już za długo trwa. Ile można temat wałkować.

Zobacz wszystkie komentarze (23)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH