Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Ekspert o kontrowersjach wokół Tigera: Konsumenci mają bardzo krótką pamięć

- Brak spadku sprzedaży energetyka Tiger mnie nie dziwi. Konsumenci lubią wylewać swoje żale w internecie, jednak przy półce sklepowej już o tym zapominają - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Ekspert o kontrowersjach wokół Tigera: Konsumenci mają bardzo krótką pamięć
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 31-08-2017, 10:55

- Tak działa internet. Łatwo jest zostawić anonimowy komentarz, najlepiej negatywny, zmieszać kogoś z błotem. Jednak, gdy jesteśmy w sklepie, to działają przede wszystkim nasze stare przyzwyczajenia zakupowe. Komentarze w internecie w stylu: "już więcej tego nie kupię" itp. traktowałbym z przymrużeniem oka. Owszem, może ta osoba nie kupi Tigera przy pierwszej czy drugiej wizycie w sklepie, ale dobra promocja skusi ją do ponownego zakupu i powrotu do marki - podkreśla Michał Maciejewski.

Ekspert o Tigerze: Spory ideologiczne nie szkodzą markom spożywczym

 

Jego zdaniem konsumenci mają bardzo krótką pamięć. Dziś czegoś szczerze nienawidzą, jutro już o tym zapominają. - Podobnie wygląda to w przypadku polityków. Nawet najbardziej drastyczne kryzysy są tylko chwilowe. Opinia publiczna żyje newsem przez kilka dni, a za jakiś czas nikt o nim nie pamięta. Przez kilka lat miałem okazję pracować dla jednego z operatorów telefonii komórkowej. Tam codziennością były komentarze mówiące o odwróceniu się od firmy, nie przedłużaniu abonamentu itp. W praktyce jednak ten operator ma się całkiem dobrze i jest w gronie trzech największych - dodaje ekspert Pitted Cherried. 

Co jednak z Orlenem oraz Lotosem?

- Czy popularny energetyk rzeczywiście został wycofany z półek tych stacji? Jeśli tak, odbije się to na jego sprzedaży i to znacząco. Co więcej, przez długi czas te stacje mogą nie chcieć wprowadzić ponownie Tigera na swoje półki. Taka sytuacja może wywrzeć największy negatywny wpływ na firmę. Pojawiają się opinie ’’nieważne jak mówią, byleby mówili’’. Osobiście się z nimi nie zgadzam. Pomijając względy moralne, konsekwencje wizerunkowe jeszcze długo będą ciągnęły się za marką. A rzekomy darmowy PR wcale nie był taki darmowy biorąc pod uwagę 500.000 zł wpłacone na konto zbiórki ,,Pomoc dla Powstańców’’ oraz wynagrodzenie dla marketerów i pijarowców pracujących nad opanowaniem kryzysu - mówi Michał Maciejewski.

Więcej czytaj również tutaj: Ekspert o burzy wokół Tigera: Szukanie kozła ofiarnego nic nie da. Zawiódł cały sztab ludzi

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pitted Cherries RSS ALERT    /    Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT

KOMENTARZE (24)

  • felicja 2017-08-31 18:19:56
    Dajcie spokój...nie ma sensu do tego wracać to było jakiś czas temu zresztą przeprosili za tą wpadkę...nie ma o czym mówić.
  • norma 2017-08-31 18:40:20
    Wręcz przeciwnie. Konsumenci mają dobrą pamięć, pamiętają, co lubią i znają i nie widzą potrzeby zmiany przyzwyczajeń. Mnie to nie dziwi, że po chwilowej aferze wszystko wraca do normy.
  • Norman 2017-09-01 15:45:08
    Albo konsumenci są na tyle mądrzy, że nie będą celowo polskiej marki doprowadzać do upadku.
  • Maciej 2017-09-01 17:14:16
    To jest polska firma, która płaci w Polsce podatki, z których wszyscy korzystamy.
  • dębiak 2017-09-02 15:31:06
    Nie o pamięć konsumentów tu chodzi. Firma zrobiła bardzo dużo dobrego po całej tej aferze. Ludzie po prostu odpuścili, bo ile można męczyć temat.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.