Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Ekspert o przejęciach na rynku napojów: możemy się spodziewać kolejnych transakcji w tym roku

Hortex / Jurajska oraz Ustronianka / Hoop... W ciągu zaledwie trzech dni ogłoszono dwie duże transakcje w kategorii napojów. Choć motywy tych przejęć były różne - to zdaniem Łukasza Targoszyńskiego z kancelarii Baker McKenzie - jeszcze w tym roku możemy się spodziewać kolejnych transakcji na tym rynku.

Ekspert o przejęciach na rynku napojów: możemy się spodziewać kolejnych transakcji w tym roku
Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie

1 lutego 2019 roku zarząd Hortex sp. z o.o. podpisał ze spółką Bewa sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o. Tymczasem 4 lutego poinformowano, że ZMB Capital, właściciel Ustronianki, podpisał wstępną umowę zakupu 100% udziałów w spółce Hoop Polska z dotychczasowym właścicielem – spółką Kofola ČeskoSlovensko. 

- Rynek napojów bezalkoholowych jest bardzo atrakcyjny i ma dobre perspektywy dalszych wzrostów – według danych Euromonitor International, w 2018 roku był on wart nawet 26,6 mld zł, z czego ponad 6 mln zł przypada na wodę butelkowaną, a kwoty te rosną z roku na rok. Wzrosty na rynku napojów bezalkoholowych wspomagają szczególnie coraz wyższe temperatury wynikające ze zmian klimatycznych, a poprzedni rok był rekordowy dla wielu firm działających na tym rynku właśnie w związku z utrzymującymi się długo upałami. Dobre wyniki firm w 2018 roku zachęcają więc do wychodzenia z inwestycji właśnie w tym momencie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

Zwraca uwagę, że przejęcie Jurajskiej przez Hortex i przejęcie Hoop przez Ustroniankę to dwie zasadniczo inne transakcje, szczególnie jeśli chodzi o motywy. - Pierwsza to strategiczna decyzja o wejściu przez Hortex na nowy rynek, na którym firma nie była dotychczas obecna, z nadzieją wykorzystania swojej dobrze rozbudowanej sieci dystrybucyjnej oraz know-how do zwiększenia udziałów Jurajskiej w rynku 0 mówi. - Ustronianka wykorzystała natomiast zapowiadane już w maju zeszłego roku zmiany restrukturyzacyjne w Kofoli, która wyzbywa się części aktywów w Polsce, do zwiększenia udziałów w rynku napojów bezalkoholowych poprzez dodanie kolejnej marki do swojego portfolio - dodaje.

Zdaniem adwokata, obie transakcje łączy natomiast to, że w obu przypadkach kupujący nabywają nowoczesne zakłady produkcyjne oraz dobrze rozpoznawalne marki, które są bardzo ważne w prowadzeniu działalności na rynku napojów bezalkoholowych.

 - Myślę, że jeszcze w tym roku możemy się spodziewać kolejnych transakcji na tym rynku - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Baker and McKenzie RSS ALERT    /    Kofola RSS ALERT    /    Hoop RSS ALERT    /    Ustronianka przejmuej Hoop RSS ALERT    /    Ustronianka RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    Jurajska RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.176.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.