Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Ekspert o Tigerze: Spory ideologiczne nie szkodzą markom spożywczym

- Stara prawda PRowa okazała się trafna: nieważne jak o tobie mówią, byle nie przekręcali nazwiska - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jakub Bierzyński, który twierdzi, że sprzedaż Tigera w niektórych sklepach rośnie. Przedstawiciele Grupy Maspex są jednak zdania, że na razie jest za wcześnie na podsumowania.

Ekspert o Tigerze: Spory ideologiczne nie szkodzą markom spożywczym
Jakub Bierzyński, prezes OMD/ fot. PTWP

Sprzedaż marki Tiger rośnie - to dane z kas fiskalnych zbierane on line przez Centrum Monitorowania Rynku z próby 400 sklepów. Sklepy niezależne i miękka franczyza do 300 mkw. - Dane z pozostałych 5,5 tys sklepów sieciowych spłyną w czwartek. Wtedy będę w stanie potwierdzić poniżej przedstawione trendy. Zgodnie z przewidywaniem udziały marki Tiger wzrosły na skutek afery z jej reklamą na Instagramie. Udało się odwrócić trend spadkowy z ostatnich 7 tygodni - mówi Jakub Bierzyński.

Jednak faktem jest, że np. sieć Lotos wycofała ze sprzedaży Tigera. 

Więcej czytaj: Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera; Polskie Radio nie będzie kupować produktów Maspeksu

- Na tak wybiórczym badaniu w żadnym wypadku nie można wyciągać tak daleko idących stwierdzeń. Przedstawiona analiza obejmuje bardzo małą i wybraną grupę sklepów, zarówno pod kątem ilości, powierzchni, jak i kanału dystrybucji. Co ważne dotyczy bardzo krótkiego okresu badania, a analizę sprzedaży prowadzi się w długim okresie czasu, a nie w tygodniowych falach. Ponadto przy tego typu analizach należy wziąć pod uwagę bardzo wiele czynników m.in. sezonowość, ceny, pogodę, promocje handlowe firm konkurencyjnych lub ich brak itd. Tiger sprzedawany jest we wszystkich kanałach dystrybucji i na podsumowania sprzedaży jest stanowczo za wcześnie - mówi Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex.

Przypomnijmy, że 1 sierpnia na Instagramie na profilu marki napoju Tiger z portfolio Maspex Wadowice opublikowano grafikę z wyciągniętym środkowym palcem z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajdował się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki. Internauci , dziennikarze i influencerzy zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Maspex Wadowice w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl przeprosił za publikację tego wpisu. 

więcej informacji:

Jakub Bierzyński RSS ALERT    /    OMD RSS ALERT    /    kreowanie marek RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT

KOMENTARZE (14)

  • gosia 2017-08-30 09:41:47
    Dla mnie sprawa była jasna od początku, nie przeczę, zaliczyli wpadke, ale ważne jak z niej wybrnęli.
  • ambra 2017-08-30 11:33:54
    Racja, to nie pierwsza taka akcja w Polsce. Zresztą dla mnie to nic dziwnego, firma pokazała jak wybrnąć z sytuacji wzorowo. Logiczne jest też, że konsument kupi dobrą i sprawdzoną markę.
  • Julian 2017-08-30 15:59:15
    A ja bojkotuję LOTOS i ORLEN za to, że pisowskie oszołomstwo w Lotosie i Orlenie wycofało ze stacji prasę, która nie pisze propagandowych peanów na rzecz pisu. Brońmy wolnych mediów bo pis zniszczy nam Polskę do końca.
  • maks 2017-08-31 20:27:09
    W sumie dobrze, że sprawa tak się kończy. Co by nie mówić to polska firma i dobre produkty. Nie widzę sensu wspierać zachodniego kapitału.
  • Profesjonalista 2017-09-01 17:22:27
    Okłamujecie detalistów! Udział spadł a nie wzrósł! Liczy się udział miesięczny a ten spadł z 21.2% w lipcu do 15.5% w sierpniu (dane skumulowane). Przedstawiacie speca od kupowania mediów jako eksperta handlu detalicznego? Wnioskujecie na niereprezentatywnej próbie - wybranych przez Tigera sklepów? Gdzie wasza rzetelność? Zmuszacie detalistów żeby kupili coś co przestaje rotować! Dlaczego to robicie? Pokażcie dane Nielsena z całego rynku za sierpień - wtedy się dowiemy jaka jest prawda - a nie Tiger Prawda!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.