Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Etno Cafe planuje zakończyć 2018r. przychodami na poziomie ok. 20 mln zł

Etno Cafe, polski producent kawy kraftowej i właściciel sieci kawiarni, zakończył emisje akcji (prywatne oraz publiczną), w ramach których pozyskał blisko 7 mln zł na rozwój. Ponad 15% z tej kwoty to efekt przeprowadzonej przez markę kampanii crowdfundingowej.

Etno Cafe planuje zakończyć 2018r. przychodami na poziomie ok. 20 mln zł
fot. materiały prasowe

– Dzięki emisjom akcji w ostatnich miesiącach udało nam się zebrać środki na większość zakładanych celów. Zaangażowanie inwestorów, których liczba wzrosła do prawie 400, pozwoli nam na intensywne inwestycje w rozwój sieci kawiarni i sprzedaży Cold Brew Coffee, infrastruktury do produkcji kawy oraz rozbudowę browaru kawowego – powiedział Łukasz Mrowiński, współzałożyciel i CEO Etno Cafe.

W ramach realizacji strategii rozwoju spółka prowadziła od czerwca do lipca ofertę prywatną akcji. Jej uzupełnieniem była oferta publiczna akcji w formie zbiórki crowdfundingowej na platformie Crowdway.

– Jesteśmy zadowoleni z tego, że wielu fanów Etno Cafe zdecydowało się na udział w kampanii crowdfundingowej. Inwestycja własnych pieniędzy w rozwój spółki to najwyższy dowód poparcia i zaufania wobec naszej marki Etno Cafe i naszej strategii rozwoju. Dla nas to bardzo duża motywacja, by spełnić oczekiwania inwestorów i zrewanżować się za okazane zaufanie – powiedział Łukasz Mrowiński. 

– Etno Cafe to spółka, której mocno kibicujemy. Pragnę podziękować wszystkim inwestorom, którzy podobnie jak my, dostrzegli jej wartość – powiedział Jakub Niestrój, prezes zarządu Crowd Ventures (platforma Crowdway).

– Dotychczasowe sukcesy Etno Cafe, a także rezultat obu ofert, publicznej i prywatnej, pokazują potencjał rozwijających się firm, które mogą liczyć na poparcie polskich inwestorów – dodał.

Etno Cafe jest jedną z najbardziej dynamicznych polskich marek kawowych. W ciągu niespełna 6 lat działalności rozwinęła własną palarnię kawy, zaś w ostatnich 3 latach uruchomiła browar kawowy oraz sieć 17 kawiarni, które w ciągu ostatniego półtora roku odwiedziło ponad 1,2 miliona klientów.

Firma planuje zakończyć rok 2018 przychodami na poziomie około 20 mln zł, czyli ze wzrostem o blisko 70% w stosunku do roku poprzedniego. Taki wynik będzie potwierdzeniem dynamiki wzrostu uzyskiwanej przez markę od 2013 roku. Rosnący udział w przychodach Etno Cafe ma sprzedaż Cold Brew Coffee, kawy “parzonej na zimno”. W ostatnich miesiącach produkt ten trafił do sprzedaży na stacjach benzynowych BP oraz w sieciach Żabka i Lidl. Przychód z tego segmentu w miesiącach letnich (czerwiec-sierpień) wzrósł o 189% względem tego samego okresu roku 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Etno Cafe RSS ALERT    /    Cold Brew RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.209.104.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.