Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FoodCare: Black ma ponad 20 proc. rynku energetyków

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 28-11-2013, 10:45
FoodCare: Black ma ponad 20 proc. rynku energetyków

Jak podaje firma FoodCare, Black Energy Drink utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku energetyków. - Od ponad roku marka wyprzedza konkurencję pod względem liczby sprzedanych sztuk, przy czym w październiku 2013 r. brand wypracował rekordowe wyniki i obecnie należy do niego ponad 20 proc. rynku - podała spółka w komunikacie.

Jak dodano, rosnąca popularność i sprzedaż marki to efekt m.in. szeroko zakrojonych działań reklamowych prowadzonych niemal nieprzerwanie przez cały rok. FoodCare - jako jedyny producent na rynku - zdecydował się także na wyemitowanie nowej kampanii reklamowej jesienią tego roku.

- Black Energy Drink jest najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce. Przez cały ostatni rok - od listopada 2012 r. do października 2013 r. - marka utrzymywała pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych sztuk. Średnie udziały brandu promowanego przez Mike'a Tysona wyniosły 17,9 proc., co stanowi o 5 oraz 3,3 punkty procentowe lepszy wynik od najbliższych konkurentów. Rekordowe wyniki Black Energy Drink wypracował w październiku 2013 r. Udziały marki pod względem ilościowym w sztukach sięgnęły 20,2 proc. Tym samym dystans do najbliższych konkurentów wzrósł do 8,4 oraz 5,4 punktów procentowych - podała spółka.

Zaznaczono, że dane te pochodzą z badania Nielsena: "Sprzedaż napojów energetycznych, Udziały ilościowe w sztukach, Total Polska bez dyskontów".

- W tym roku intensywnie inwestujemy w rozwój Blacka, czego widać wyraźne efekty biznesowe. Już od wiosny, niemal nieprzerwanie prowadzimy szeroko zakrojone działania promocyjne. Jesteśmy w telewizji, kinach, internecie i w outdoorze. Jako pierwsi i jedyni na rynku zdecydowaliśmy się także na wykorzystanie zupełnie nowych kreacji reklamowych do promocji marki jesienią. Efektem są rekordowe wyniki sprzedaży. Po raz kolejny, naszą innowacyjną strategią wyznaczamy rynkowe standardy. Nie będę zdziwiony, jeśli w przyszłym roku rynek podąży naszym śladem - mówi Wiesław Włodarski, prezes firmy FoodCare.

Spółka podała w komunikacie, że biorąc pod uwagę okres ostatnich 12 miesięcy - od listopada 2012 r. do października 2013 r. - Black Energy Drink osiągnął najwyższe średnie wyniki sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym.

- Średnie udziały Black w kanale tradycyjnym uplasowały się na poziomie 16,9 proc. pod względem ilościowym w sztukach. W kanale nowoczesnym - dużych, międzynarodowych sieciach handlowych - marka uzyskała średnio 10,9 proc. udziałów sprzedaży pod względem ilościowym w sztukach (ponad dwukrotnie przekraczając wyniki najbliższych konkurentów) oraz 11,5 proc. pod względem wartości sprzedaży. Niezmiennie od kwietnia 2013 r. Black cieszy się także największą rotacją na sklepowych półkach spośród innych najbardziej rozpoznawalnych marek energetyków . Brand odnotowuje również wzrosty sprzedaży na stacjach benzynowych - podano.

Rynek napojów energetycznych w Polsce wart jest 754 mln zł. W okresie od listopada 2012 r. do października 2013 r. na krajowym rynku sprzedano niemal 278 mln puszek i butelek energetyków, co stanowiło ponad 111 mln litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • yellow 21-12-2013, 16:54:
Pisząc " reszt dla mnie NIE ISTNIEJE!!!" masz na myśli nerki, wątrobę i żołądek?
  • dsf 02-12-2013, 10:45:
Piję tylko BLACK reszt dla mnie NIE ISTNIEJE!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH