REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Jak budować markę premium? - radzi prezes Vody Naturalnej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 11:04
FRSiH: Jak budować markę premium? - radzi prezes Vody Naturalnej
Michał Niemczycki, prezes Vody Naturalnej, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

- Kluczową zasadą budowania marki premium jest to, że nie wolno konkurować ceną w tej kategorii. Oczywiście trzeba dostarczyć produkt najwyższej jakości, świetnie opakowany, ale trzeba pamiętać, że klient, który płaci za produkt, płaci przede wszystkim za przeżycie i na tym polega budowanie marki. Tu chodzi o ten moment, kiedy klient wybiera tę markę, czyli zastrzyk endorfin - mówił podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Michał Niemczycki, prezes spółki Voda Naturalna.

REKLAMA

Marka Voda Naturalna pojawiła się na rynku cztery lata temu. Jak zapewniał prezes Niemczycki, inspiracją do jej stworzenia był sukces innej polskiej marki rozpoznawalnej w świecie: wódki Belvedere. Co prawda nie jest ona już polska, ale nadal jest w ten sposób kojarzona. Marka Belvedere zrobiła karierę za granicą, zanim zdobyła uznanie w Polsce.

- Tworząc markę wiedzieliśmy, że nasz produkt ma większą grupę docelowa za granicą, niż w Polsce. Zaskoczeniem dla nas było to, że grupa docelowa w Polsce okazała się większa, niż nam się wydawało - zauważył Niemczycki.

Prezes Vody Naturalnej wyjaśnił, że jego firma buduje marki wody premium i wody funkcjonalnej premium poprzez umieszczanie produktu w najlepszych możliwych miejscach w kanele HoReCa: prestiżowych restauracjach, hotelach, kafejkach czy spa.

Niemczycki w swoim wystąpieniu przestrzegł przed tym, aby budując markę premium nie ulec pokusie walki na cenę.

- Jak się buduje biznes, jest wiele pokus, ponieważ na początku często koszty przewyższają przychody, co powoduje, że jest cały czas ciśnienie finansowe i nie jest łatwo. Są pokusy pewne, żeby obniżyć cenę, rozszerzyć dystrybucję, licząc na wyższy wolumen, szczególnie gdy ma się fajny produkt i się zainwestowało dużo w stworzenie fajnego brandu. Jest oczywiste, że gdybyśmy obniżyli nagle cenę, to sprzedamy trochę więcej produktu, ale długofalowo jest to bardzo zła strategia w budowaniu marki premium - zauważył prezes Vody Naturalnej.

Michał Niemczycki podzielił się także opinią, że dla marek premium zawsze będzie miejsce na rynku.

- Wiele osób śmieje się, że marka premium to jest robienie ludzi w balona, cena z kosmosu. Takie osoby mówią, że "nie dadzą się nabrać". Ale wiele z tych osób nie rozumie, że dzięki markom premium przeżyło bardzo wiele fajnych chwil w swoim życiu. Spośród osób które znam nie ma ani jednej, która nie skorzystałaby kiedyś z marki premium - podkreślił Niemczycki.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klaps 13-05-2016, 11:17:
Ale się ekspert znalazł... jak na razie więcej tej wody rozdał niż sprzedał.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH