REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją (pełna relacja)

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: Krystyna Zagórska, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2016, 14:11
FRSiH: Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją (pełna relacja)
FRSiH 2916

Trend prozdrowotny i innowacje zdominują kierunki rozwoju rynku napojów w Polsce. Jednak producentom – oprócz zmian legislacyjnych – „dokuczać” będą także takie zjawiska jak presja cenowa i rosnące znaczenie dyskontów – wynika z debaty „Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją”, która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

- Statystyczny Polak kupił w ubiegłym roku 184 litry napojów bezalkoholowych i przeznaczył na nie 564 zł. W 2015 roku łączne zakupy napojów wyniosły 21,7 mld zł. Szacuje się, że do 2020 roku wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych zwiększy się o 14 proc. do 24,6 mld zł. Największą część rynku stanowią napoje gazowane (8,3 mld zł) oraz soki, nektary i napoje owocowe (5,9 mld zł). Dynamicznie rośnie też sprzedaż wody butelkowanej – w ostatnich pięciu latach wzrosła o 14% i w 2015 roku wyniosła 4,9 mld zł - wynika z najnowszego raportu KPMG, który podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu zaprezentował dyrektor Piotr Grauer.

INNOWACJE I ZDROWIE

Jak wynika z raportu KPMG, Polski rynek napojów bezalkoholowych w dużej części uzależniony jest od nastrojów konsumenckich oraz trendów produktowych. Aż połowa wszystkich konsumentów wyjątkowo ceni dobry skład produktów i wybiera napoje bez sztucznych dodatków, takie, które uważa za zdrowe. Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi roli zdrowego stylu życia oraz funkcjonalności, których pewne napoje mogą im dostarczyć.

Zdaniem Mikołaja Ciasia, zastępcy Dyrektora Generalnego w Coca-Cola Poland Service, firma ta nie tylko na rynkach Europy Zachodniej, ale także w Polsce podąża za trendami. - Obecnie w branży napojowej widoczna jest tendencja obniżania kaloryczności produktów. Nasze portfolio dostosowujemy do oczekiwań konsumentów i będziemy budować kategorię napojów o obniżonej kaloryczności – zaznaczył.

- W Polsce widoczny jest ogromny potencjał innowacyjności w branży napojowej. „Innowacja” jest tym słowem, które właściwie przez 130 lat towarzyszy naszej działalności, w kontekście budowania pozycji firmy i asocjacji marki, współpracy oraz komunikacji z konsumentami. Dużym zasobem innowacyjności jest pokazanie jak ponad stuletnia marka Coca-Cola może pozostać wiecznie młoda – mówił Zastępca Dyrektora Generalnego w Coca-Cola Poland Service.

Odnosząc się do całej branży napojowej zaznaczył, że nie ma nic złego w piciu napojów gazowanych czy produktów zawierających cukier w odpowiednich ilościach. – Należy zwrócić uwagę na właściwy balans kaloryczności spożywanych produktów, który przecież każdy konsument dostosowuje do potrzeb własnego organizmu, czyli w sposób indywidualny - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH