Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Globalny rynek energy drinków będzie wart 53,4 mld euro w 2020 r.

Globalna sprzedaż napojów energetycznych przekroczyła 38,2 mld euro w 2015 roku. W 2020 r. rynek będzie wart 53,4 mld euro – wynika z prognozy Euromonitor Int.

Globalny rynek energy drinków będzie wart 53,4 mld euro w 2020 r.
fot. shutterstock.com

Ten około 40-proc. wzrost nastąpi nawet pomimo zakazów sprzedaży nieletnim czy ograniczeń i w reklamie i promocji napojów energetycznych w wielu krajach.

Największym rynkiem sprzedaży napojów energetycznych są Stany Zjednoczone (12,4 mld euro). Drugim pod względem wartości sprzedaży jest rejon Azji i Pacyfiku (10,1 mld euro), a trzecim – kraje Europy Zachodniej (7,3 mld euro). Kolejne rynki to: Ameryka Łacińska (3,8 mld euro), Bliski Wschód i Afryka (1,8 mld euro) oraz Europa Wschodnia (1,5 mld euro).

Dla wszystkich tych regionów prognozowany jest silny wzrost do 2020 r. Najszybciej rozwijający wydaje się, że będzie rynek chiński, gdzie analitycy prognozują dwukrotny wzrost sprzedaży – z 6 mld euro w 2015 r. do 12,4 mld euro w 2020 r. To blisko połowa wartości wzrostu rynku globalnego w ciągu pięciu lat. Jeśli ten trend w Chinach będzie kontynuowany, Państwo Środka może wyprzedzić USA już około 2025 roku.

Analitycy dostrzegają, że zmienia się wiek osób najczęściej spożywających energetyki. Jeszcze niedawno byli to głównie ludzie, a obecnie – dzięki nowym smakom i innowacjom prozdrowotnym w tej kategorii – po napoje energetyczne sięgają coraz częściej konsumenci w średnim wieku. W przypadku „Millenialsów” kluczowe dla podtrzymania popularności tej kategorii będzie wpisanie marek w styl życia dorosłej młodzieży. Takie zamierzenia mają Red Bull i Monster Energy Drink.

Głównym trendem rozwoju oferty produktowej będą oczywiście funkcje prozdrowotne. Ponadto – zdaniem analityków – napoje energetyczne będą czerpać inspiracje z innych kategorii, takich jak wody, soki czy ice tea. Rynek będą napędzać ciekawe projekty generowane m.in. przez start-upy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek energetyków RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mstw 2016-06-16 23:19:39
    \"Jeszcze niedawno byli to głównie ludzie, a obecnie – dzięki nowym smakom i innowacjom prozdrowotnym w tej kategorii – po napoje energetyczne sięgają coraz częściej konsumenci w średnim wieku.\" Autorze, zgubiłeś słowo \"młodzi\" i wychodzi na to, że konsumenci w średnim wieku to \"nie ludzie\". :-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.