Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Kofola z najlepszymi wynikami sprzedaży w historii

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-08-2017, 21:14
Grupa Kofola z najlepszymi wynikami sprzedaży w historii
Kofola, fot. mat. pras

Mimo rekordowego wzrostu sprzedaży zarówno w Republice Czeskiej oraz w rejonie Adriatyku, w pierwszym półroczu Grupa Kofola odnotowała spadek o 3,8 proc. w stosunku rocznym. EBITDA spadła o 32,1 proc. rok do roku.

Sukcesy związane z przejęciami w rejonie Adriatyku wciąż sprawiają satysfakcję właścicielom Grupy. Sprzedaż wzrosła o 19,2%. Udział EBITDA w tym regionie w ogólnej gospodarce Grupy wzrósł rok do roku z 14% do 20%. Pozytywnym jest w szczególności fakt, że EBITDA regionu rośnie pomimo znacznych inwestycji w koszty handlowe i budowę sieci dystrybucyjnej. Są dwa główne źródła tego sukcesu - pierwsze to praca z portfolio produktów i innowacje wprowadzone na rynek przez Grupę, na przykład linia sportowa Radenska, nowe podejście do wód smakowych, reaktywacja tradycyjnych marek lemoniady. Drugim źródłem jest zwiększenie efektywności w fabrykach i usprawnienie procesów wewnętrznych.

- Od momentu przejęcia udało nam się skonsolidować, a nawet zwiększyć dominujący udział marki Radenska w kategorii wody mineralnej. W tym roku wyróżniamy również kategorię lemoniady, a tradycyjny udział w rynku marki Ora wynosił w czerwcu aż 45% – tak komentuje sytuację na rynku słoweńskim  Jannis Samaras, Prezes Grupy Kofola.

Na rodzimym rynku czesko-słowackim Grupa zwiększyła sprzedaż o 3,2%. Największy udział w tym wzroście mają Rajec i Rauch. Segment restauracji i formatów impulsowych szybko rośnie, firma odnotowała tam wzrost o ponad 8% rok do roku. Marka UGO kontynuuje swój rozwój, sprzedaż brandu wzrosła o 30,5% w stosunku do ubiegłego roku, co przekłada się na  6,9 mln zł. W związku z sukcesami marki UGO Grupa ogłosiła kolejną akwizycję, przejmując produkcję i dystrybucję sałatek z firmy Titbit. Oddział produkuje kilka tysięcy sałatek dziennie, z rocznym obrotem 9,6 mln zł. Kofola stanie się zatem czeskim liderem w kategorii świeżych sałatek w opakowaniach.

W Polsce Grupa podjęła dwa kluczowe kroki.

- W lipcu kupiliśmy lokalną, perspektywiczną i szybko rozwijającą się firmę Premium Rosa, specjalizującą się  w produktach wytwarzanych zgodnie z tradycyjnymi recepturami z owoców i ziół leczniczych. Portfolio Premium Rosa wpisuje się w segment, który w ostatnich latach stale wzrastał, mówi Daniel Buryš, Dyrektor Finansowy Grupy, dodając: - postępujemy zgodnie z planem i wierzę, że osiągniemy założone rezultaty. Spadek wyniku w Polsce jest warunkowany głównie zmianą modelu biznesowego. Jednym z jej głównych założeń jest zwiększenie sprzedaży własnych brandów kosztem private labels.

Według Daniela Buryša, wysoka cena cukru ma również wpływ na wynik ekonomiczny, ale wkrótce sytuacja się ustabilizuje. Jeśli chodzi o perspektywy całorocznej działalności gospodarczej, Daniel Buryš mówi: - Sprzedaż w sezonie letnim, jest bardzo ważnym elementem naszych całorocznych wyników, a pogoda jest po naszej stronie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.