Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Grupa Kofola zaprezentowała najlepsze wyniki od pięciu lat

- Rok 2014 był ważnym kamieniem milowym dla Grupy Kofola i pokazał, że grupa jest dobrze przygotowana do sprostania obecnej sytuacji makroekonomicznej. Skorygowany zysk netto grupy wyniósł 44,1 mln zł, co stanowi wzrost o 33,4 proc. rok do roku. W związku z tym wynik gospodarczy grupy był najlepszy od pięciu lat - podsumowuje ubiegły rok Jannis Samaras, prezes zarządu Kofola SA.

Grupa Kofola zaprezentowała najlepsze wyniki od pięciu lat

W ciągu ostatnich czterech lat Kofola rosła zarówno organicznie, jak również przez zakupy spółek. Firma koncentrowała się na skompletowaniu portfela napojów bezalkoholowych dla klientów i konsumentów na rynku czeskim i słowackim. W 2010 r. Grupa nabyła spółkę Pineli produkującą napój energetyczny Semtex, a w kolejnym roku uruchomiła linię produkcji napojów bez konserwantów Hot Fill. W 2012 r. Kofola weszła na rynek świeżych soków kupując bary UGO i zaczęła produkować paskalizowane świeże soki.

- Kupując Mangaloo w 2014 r. staliśmy się największym producentem świeżych soków na rynku środkowoeuropejskim i weszliśmy na rynek fast-food z koncepcją barów sałatkowych tej firmy. W 2013 r. Grupa została dystrybutorem wód Evian, Badoit i Vincentka. W 2014 r. Kofola rozpoczęła długofalową współpracę z Grupą Rauch na rynku czeskim i słowackim. Proces nabycia spółki Radenska jest na ukończeniu. Wierzymy, że wkrótce ta ulubiona słoweńska marka znajdzie się w naszym portfelu i że w 2015 r. będziemy nadal poszukiwać możliwości zakupu kolejnych spółek - zapewnia Samaras.

Prezes Grupy Kofola przewiduje, że w 2015 r. rynek napojów bezalkoholowych będzie stabilny, ze względu na korzystne zmiany cen surowców i przerzucenie się producentów na kategorie wykazujące się tendencją wzrostową.

- Z naszej perspektywy widać dalsze możliwości wzmocnienia pozycji grupy na rynku i realizacji planów średnioterminowych, które zdefiniowaliśmy w kierunkach strategii do 2017 roku. Kluczowymi przedsięwzięciami będzie bezpośrednia dystrybucja w Czechach, przejęcie dystrybucji produktów Rauch, stopniowe przejście do produkcji pewnych wyrobów bez użycia konserwantów i udana integracja spółki Radenska w Grupie Kofola - zdradza Samaras.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto Grupy Kofola za 2014 r. wyniosły 953,4 mln zł, co stanowi spadek o 31,7 mln zł (czyli 3,2 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przychody ze sprzedaży produktów gotowych i usług wyniosły 942,9 mln zł, co stanowi 98,8 proc. łącznych przychodów.

Zmiana wysokości przychodów Grupy Kofola. w 2014 r. w porównaniu z 2013 r. wynikała głównie z niższych o 59,9 mln zł przychodów Hoop Polska. Z drugiej strony, nowo nabyta Grupa Mangaloo przyniosła w okresie sprawozdawczym przychody w wysokości 14 mln zł, przychody Kofola a.s. (Słowacja) wzrosły o 4,5 mln zł, przychody Kofola a.s. (Czechy) wzrosły o 3,4 mln zł, a przychody Grupy UGO również wzrosły o 3,2 mln zł.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Jannis Samaras RSS ALERT    /    Kofola RSS ALERT    /    Hoop RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT    /    Kofola-Hoop RSS ALERT    /    napoje gazowane RSS ALERT    /    wyniki Kofoli RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.