Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Grupa Kofola ze wzrostem przychodów, ale w Polsce spadek

Grupa Kofola osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 roku 236,6 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym. Liczone w koronach czeskich skonsolidowane przychody wzrosły do 1,5 mld koron z 1,3 mld. W Polsce przychody spadły.

Grupa Kofola ze wzrostem przychodów, ale w Polsce spadek
fot. Grupa Kofola

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 02-05-2016, 17:51

Wzrost przychodów grupa zawdzięcza m.in. nowym markom w portfolio: Radenska i Rauch, a także marce Semtex - marka napojów energetycznych, która niedawno przeszła rebranding, który - jak pokazują aktualne wyniki wykazujące kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży - był dobrą decyzją.

- Jestem zadowolony. Pierwszy kwartał nie jest dla nas najważniejszy, kluczowym sezonem dla producentów napojów jest lato, a my jesteśmy gotowi na to – mówi Jannis Samaras, dyrektor zarządzający Grupy.

Zysk operacyjny wzrósł o 14,8 proc. do 83,3 mln zł, zaś zysk EBITDA spadł o 18,6 proc. do 4,24 mln zł.

Grupa podaje, że przychody w Polsce wyniosły 405,9 mln koron czeskich wobec 489,2 mln koron rok wcześniej. Grupa w Polsce zanotowała też stratę operacyjną w wysokości 2,6 mln koron oraz 98,1 mln koron zysku netto.

Oprócz wzrostu na nowych rynkach jak Słowenia osiągnięty wzrost Kofola zawdzięcza wzrostowi lokalnego popytu. Porównując ten sam okres rok do roku Czesi wydali na produkty Kofoli o 27 proc. więcej. Ponadto dystrybucja bezpośrednia, którą Grupa zbudowała ciągu ostatniego roku, zaczyna mieć coraz bardziej widoczny wpływ na wyniki.

Pomimo narastającej presji cenowej konkurentów i sieci handlowych Kofola dobrze sobie radzi w Czechach, do czego przyczyniają się także nowe produkty takie jak woda Rajec dla niemowląt, Semtex o smaku owocu granatu i Kofola arbuzowa w butelkach 0,5l. Nie jest też niespodzianką, że 63 bary UGO korzystając z kampanii promujących zdrowy styl życia zwiększyły swoją sprzedaż o więcej niż połowę.

Grupa Kofola zamierza wypłacić wyższą dywidendę niż zakładana wg pierwotnych założeń zawartych w prospekcie emisyjnym. Łącznie Grupa liczy się z wypłatą akcjonariuszom 24 milionów zł.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z ośmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Zatrudnia łącznie 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego).

Do asortymentu produktów spółki Kofola CS należy tradycyjny napój typu „cola” o oryginalnej recepturze Kofola, woda źródlana Rajec, szereg syropów Jupi, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupik, napoje energetyczne Semtex i kolejne tradycyjne marki czechosłowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Do najnowszych innowacji należą soki owocowe i warzywne UGO. W licencji produkuje i dystrybuuje też napoje RC Cola, Orangina.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Kofola RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT    /    Jannis Samaras RSS ALERT    /    wyniki Kofoli RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • 573 2016-05-02 22:35:02
    To już rozumiem skąd taki smak orange ny.
  • cascada 2016-05-04 16:12:39
    Wprowadzić kofole ( i jej wariacje smakowe) do oferty , napoje top topic vinea i sprzedaż do góry pójdzie. hoop cola dla wielu smakuje marnie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.