Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Kofola ze wzrostem przychodów, ale w Polsce spadek

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-05-2016, 17:51
Grupa Kofola ze wzrostem przychodów, ale w Polsce spadek
fot. Grupa Kofola

Grupa Kofola osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 roku 236,6 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym. Liczone w koronach czeskich skonsolidowane przychody wzrosły do 1,5 mld koron z 1,3 mld. W Polsce przychody spadły.

Wzrost przychodów grupa zawdzięcza m.in. nowym markom w portfolio: Radenska i Rauch, a także marce Semtex - marka napojów energetycznych, która niedawno przeszła rebranding, który - jak pokazują aktualne wyniki wykazujące kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży - był dobrą decyzją.

- Jestem zadowolony. Pierwszy kwartał nie jest dla nas najważniejszy, kluczowym sezonem dla producentów napojów jest lato, a my jesteśmy gotowi na to – mówi Jannis Samaras, dyrektor zarządzający Grupy.

Zysk operacyjny wzrósł o 14,8 proc. do 83,3 mln zł, zaś zysk EBITDA spadł o 18,6 proc. do 4,24 mln zł.

Grupa podaje, że przychody w Polsce wyniosły 405,9 mln koron czeskich wobec 489,2 mln koron rok wcześniej. Grupa w Polsce zanotowała też stratę operacyjną w wysokości 2,6 mln koron oraz 98,1 mln koron zysku netto.

Oprócz wzrostu na nowych rynkach jak Słowenia osiągnięty wzrost Kofola zawdzięcza wzrostowi lokalnego popytu. Porównując ten sam okres rok do roku Czesi wydali na produkty Kofoli o 27 proc. więcej. Ponadto dystrybucja bezpośrednia, którą Grupa zbudowała ciągu ostatniego roku, zaczyna mieć coraz bardziej widoczny wpływ na wyniki.

Pomimo narastającej presji cenowej konkurentów i sieci handlowych Kofola dobrze sobie radzi w Czechach, do czego przyczyniają się także nowe produkty takie jak woda Rajec dla niemowląt, Semtex o smaku owocu granatu i Kofola arbuzowa w butelkach 0,5l. Nie jest też niespodzianką, że 63 bary UGO korzystając z kampanii promujących zdrowy styl życia zwiększyły swoją sprzedaż o więcej niż połowę.

Grupa Kofola zamierza wypłacić wyższą dywidendę niż zakładana wg pierwotnych założeń zawartych w prospekcie emisyjnym. Łącznie Grupa liczy się z wypłatą akcjonariuszom 24 milionów zł.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z ośmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Zatrudnia łącznie 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego).

Do asortymentu produktów spółki Kofola CS należy tradycyjny napój typu „cola” o oryginalnej recepturze Kofola, woda źródlana Rajec, szereg syropów Jupi, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupik, napoje energetyczne Semtex i kolejne tradycyjne marki czechosłowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Do najnowszych innowacji należą soki owocowe i warzywne UGO. W licencji produkuje i dystrybuuje też napoje RC Cola, Orangina.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cascada 04-05-2016, 16:12:
Wprowadzić kofole ( i jej wariacje smakowe) do oferty , napoje top topic vinea i sprzedaż do góry pójdzie. hoop cola dla wielu smakuje marnie
  • 573 02-05-2016, 22:35:
To już rozumiem skąd taki smak orange ny.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH