Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Kofola zwiększyła przychody, zysk EBITDA i poprawiła stratę operacyjną w I kw. 2018

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2018, 10:21
Grupa Kofola zwiększyła przychody, zysk EBITDA i poprawiła stratę operacyjną w I kw. 2018
fot. materiały prasowe

Sprzedaż Grupy Kofola wzrosła w pierwszym kwartale 2018 roku o 10,9% z wyłączeniem Polski, z uwzględnieniem polskiego rynku o 6,7% do 235,9 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł o 23,2% do 16 mln zł. Grupa poprawiła stratę operacyjną, która wyniosła 6,1 mln zł wobec 9,5 mln zł straty rok wcześniej.

- Wyniki za pierwszy kwartał potwierdziły trend wzrostowy z ostatniego kwartału 2017 r. Postrzegamy je bardzo pozytywnie. Uważam, że dają one podstawy do optymistycznych prognoz, biorąc pod uwagę obecne warunki pogodowe.  Tradycyjnie wyrośliśmy w Czechosłowacji i na Adriatyku - mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy Grupy Kofola.

Na rynku czeskim Kofola zwiększyła sprzedaż o 14%. Wzrost ten wynika głównie z wyższej sprzedaży napojów Kofola, Rajec i Vinea. Na rynku słowackim sprzedaż Kofoli wzrosła o 3,4% w porównaniu do ubiegłego roku. Oprócz wymienionych marek, konsumenci kupili również więcej napojów Rauch.

Pozytywne dane pochodzą również z najlepiej prosperującego rynku, na którym działa Kofola, z regionu Adriatyku. Sprzedaż wzrosła o 17,2%. Powodem jest głównie Chorwacja, gdzie nasze działania generowały wzrost przychodów o kilkadziesiąt procent. W Polsce od początku 2018 r. Kofola rozpoczęła dystrybucję marki Nestea, poszerzając portfolio produktowe o propozycje z kategorii iced tea.

Grupa odniosła również sukces w dziedzinie zdrowych produktów. Sprzedaż flagowej marki UGO wzrosła o 32,4%, głównie dzięki 82 punktom Freshbars and Salateries. W pierwszym kwartale 2018 r. Kofola dokonała kolejnego istotnego kroku w tym segmencie, kupując 100% udziałów w tradycyjnej czeskiej spółce LEROS - producenta wysokiej jakości  herbat ziołowych i produktów z roślin leczniczych. Kofola przejęła zaplecze produkcyjne oraz zespół pracowników.

Wraz z Premium Rosa, którą Grupa nabyła w 2017 roku, Kofola stworzy nowy segment oparty na ziołach i autentycznych, naturalnych, zdrowych surowcach.

W tym tygodniu, podczas walnego zgromadzenia zatwierdzone zostaną sprawozdania finansowe Grupy za rok 2017. Właściciel większościowy Kofola ČeskoSlovensko, spółka AETOS a.s., należąca do rodziny Samaras, proponuje zwiększenie dywidendy do 16,20 CZK. Pierwotna propozycja Rady Dyrektorów wynosiła 13,50 CZK za akcję.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich, łącznie grupa Kofola zatrudnia ponad 2 100 osób (nie wliczając rosyjskiego zakładu).

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.