Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Herbata RTD – Polska na 6. miejscu w UE pod względem wartości sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy / KPMG
  • Data: 05-10-2016, 15:32
Herbata RTD – Polska na 6. miejscu w UE pod względem wartości sprzedaży
fot. pixabay.com

Jak wynika z raportu KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”, wartość spożycia herbaty RTD w Polsce w porównaniu z pozostałymi krajami UE wypada relatywnie wysoko.

W ubiegłym roku Polska zajęła 6. miejsce w UE pod względem wartości sprzedaży herbaty RTG. Przeciętny Polak kupił prawie 6 litrów tych napojów. Według wyliczeń KPMG na podstawie danych Euromonitor International więcej herbaty w formie gotowego do spożycia produktu pije się tylko w Niemczech, Włochach, Holandii, Francji i Belgii. Najniższą pozycję w raporcie zajęła Wielka Brytania.

Głównym kanałem dystrybucji herbaty RTD jest off-trade, z czego prawie 1/3 wolumenu sprzedaży przypada na sieci dyskontowe. 2/3 tej kategorii stanowią napoje produkowane na bazie herbaty czarnej. Drugą podkategorią są produkty na bazie herbaty zielonej. – W segmencie herbaty RTD istnieje wyraźny podział na dominującą kategorię herbat czarnych (około 70% rynku) oraz mniejszą, jednak odnotowującą większe wzrosty sprzedaży kategorię herbat zielonych (niecałe 30% rynku) – tłumaczy Paweł Gurgul, dyrektor generalny PepsiCo Polska.

Konsumentami herbaty RTD są najczęściej osoby poniżej 45 roku życia. Kluczowym trendem kształtującym ten rynek jest m.in. aspekt zdrowotny – produkty te są często traktowane jako zdrowsza alternatywa wód smakowych. W ten trend wpisują się zwłaszcza herbaty zielone. Jak mówi Gurgul, liczy się tu m.in. niska kaloryczność tych napojów. Oprócz zwolenników tego rodzajów napojów, znajduje się jednak także pokaźna grupa przeciwników – 37% ankietowanych nie pije herbaty RTD, ponieważ im nie smakuje lub w ich mniemaniu nie jest zdrowa.

Badani producenci i dystrybutorzy widzą dużą szansę rozwoju tego segmentu. Zdaniem ekspertów, powinien on podążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów: – Dość znaczny segment konsumentów tzw. Millenials powodować będzie wprowadzanie szeregu nowych submarek, linii produktowych, nawet jednorocznych, po to, aby cały czas oferować tej wymagającej grupie coś nowego –  przewiduje Anna Barabasz-Sawińska, marketing director CEE, Grupa Maspex 

Czytaj także: Do 2020 r. rynek napojów bezalkoholowych zwiększy się o 14 proc. do 24,6 mld zł - raport

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH