REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Herbata RTD – Polska na 6. miejscu w UE pod względem wartości sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy / KPMG
  • Data: 05-10-2016, 15:32
Herbata RTD – Polska na 6. miejscu w UE pod względem wartości sprzedaży
fot. pixabay.com

Jak wynika z raportu KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”, wartość spożycia herbaty RTD w Polsce w porównaniu z pozostałymi krajami UE wypada relatywnie wysoko.

REKLAMA

W ubiegłym roku Polska zajęła 6. miejsce w UE pod względem wartości sprzedaży herbaty RTG. Przeciętny Polak kupił prawie 6 litrów tych napojów. Według wyliczeń KPMG na podstawie danych Euromonitor International więcej herbaty w formie gotowego do spożycia produktu pije się tylko w Niemczech, Włochach, Holandii, Francji i Belgii. Najniższą pozycję w raporcie zajęła Wielka Brytania.

Głównym kanałem dystrybucji herbaty RTD jest off-trade, z czego prawie 1/3 wolumenu sprzedaży przypada na sieci dyskontowe. 2/3 tej kategorii stanowią napoje produkowane na bazie herbaty czarnej. Drugą podkategorią są produkty na bazie herbaty zielonej. – W segmencie herbaty RTD istnieje wyraźny podział na dominującą kategorię herbat czarnych (około 70% rynku) oraz mniejszą, jednak odnotowującą większe wzrosty sprzedaży kategorię herbat zielonych (niecałe 30% rynku) – tłumaczy Paweł Gurgul, dyrektor generalny PepsiCo Polska.

Konsumentami herbaty RTD są najczęściej osoby poniżej 45 roku życia. Kluczowym trendem kształtującym ten rynek jest m.in. aspekt zdrowotny – produkty te są często traktowane jako zdrowsza alternatywa wód smakowych. W ten trend wpisują się zwłaszcza herbaty zielone. Jak mówi Gurgul, liczy się tu m.in. niska kaloryczność tych napojów. Oprócz zwolenników tego rodzajów napojów, znajduje się jednak także pokaźna grupa przeciwników – 37% ankietowanych nie pije herbaty RTD, ponieważ im nie smakuje lub w ich mniemaniu nie jest zdrowa.

Badani producenci i dystrybutorzy widzą dużą szansę rozwoju tego segmentu. Zdaniem ekspertów, powinien on podążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów: – Dość znaczny segment konsumentów tzw. Millenials powodować będzie wprowadzanie szeregu nowych submarek, linii produktowych, nawet jednorocznych, po to, aby cały czas oferować tej wymagającej grupie coś nowego –  przewiduje Anna Barabasz-Sawińska, marketing director CEE, Grupa Maspex 

Czytaj także: Do 2020 r. rynek napojów bezalkoholowych zwiększy się o 14 proc. do 24,6 mld zł - raport

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH