Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Napoje

Hortimex: Konsumenci uwierzyli, że napój bez barwnika to woda smakowa

- Niezbyt fajne jest nazywanie napojów wodami smakowymi. A producenci wysyłają taki komunikat i konsumenci w to uwierzyli. Jednak w rzeczywistości nie są to wody smakowe, lecz napoje bez barwnika. Mamy na rynku wiele takich produktów, w które, ku zadowoleniu producentów, konsumenci uwierzyli. I np. kupują dziecku „wodę smakową” - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Hortimex: Konsumenci uwierzyli, że napój bez barwnika to woda smakowa
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 18-01-2018, 15:00

Mateusz Kowalewski jest zdania, że żywność, jeśli nie jest sfałszowana, jest zdrowa. Natomiast niezdrowa może być dieta i styl życia. 

- Nie ma nic złego w tym, że na półce obok Coca-Coli i Pepsi stoi czysta woda. Natomiast niezbyt fajne jest nazywanie napojów wodami smakowymi. A producenci wysyłają taki komunikat i konsumenci w to uwierzyli. Jednak w rzeczywistości nie są to wody smakowe, lecz napoje bez barwnika. Mamy na rynku wiele takich produktów, w które, ku zadowoleniu producentów, konsumenci uwierzyli. I np. kupują dziecku „wodę smakową”. Mam 7-letniego synka, który nie lubi napojów gazowanych, bo nigdy nie przyzwyczaił się do tego smaku. Drugi syn, 10-latek, swoje pierwsze przygody z napojem gazowanym miał w wieku 7 lat - mówi.

Prezes Hortimeksu zwraca uwagę także zawierające duże ilości cukru batony zbożowe, które są promowane jako alternatywa dla śniadania czy posiłków w ogóle.

- Intensywne promowanie płatków śniadaniowych i produktów zbożowych jako zdrowych trwało przez lata. Dopiero po jakimś czasie dostrzeżono, że, oprócz wielu bardzo dobrych składników, zawierają one bardzo dużo cukru. I to była pierwsza grupa produktów, po odżywkach dla dzieci, gdzie zaczęto redukować ten cukier. W kategorii batonów zbożowych, poza tymi, które rzeczywiście mają zredukowany cukier, mamy na rynku masę produktów sklejonych syropem glukozowo-fruktozowym. Owszem, niektórzy producenci batonów owocowych czy prasowanych starają się zastąpić cukier owocami albo daktylami. Natomiast chodzi o to, żeby alternatywy wobec cukru nie podnosiły poziomu glukozy we krwi. Dlatego stosuje się błonnik, inulinę, oligofruktozę, które pomagają zredukować cukier, a jednocześnie mają niski indeks glikemiczny i nie podnoszą tak bardzo poziomu glukozy we krwi - dodaje.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    wody smakowe RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    cukier RSS ALERT    /    cukier w produktach spożywczych RSS ALERT    /    syrop glukozowo-fruktuzowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.192.92
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.