Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacje wkraczają na rynek wód butelkowanych

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 18-06-2015, 12:32
Innowacje wkraczają na rynek wód butelkowanych

Segment wód butelkowanych, jako alternatywa dla soków i słodkich napojów, dynamicznie rozwija się w Polsce. Aby wspierać ten proces, producenci starają się wprowadzać innowacje. Na rynku obserwuje się więc premiery wariantów wód mocno i lekko gazowanych – wynika z analizy firmy badawczej Mintel.

W ostatnich latach rynek wód butelkowanych korzysta ze zwiększonego zainteresowania konsumentów zdrowym trybem życia i aktywnością fizyczną, która sprzyja uzupełnianiu płynów w organizmie. Aż 72 proc. konsumentów badanych przez Mintel jest świadomych, że powinno się pić 1,5 litra wody dziennie.

Dlatego producenci chcą rozszerzać ofertę wód. A innowacje w tym segmencie polegają głównie na dodawaniu smaku, zmianie opakowań czy różnicowaniu nasycenia dwutlenkiem węgla. To ostatnie jest ciekawą alternatywą dla napojów gazowanych oraz wody niegazowanej.

W związku z coraz większym zainteresowaniem napojami niegazowanymi w Polsce, Francji i Hiszpanii, producenci skłaniają się do wprowadzania na rynek wód w wersji lekko gazowanych.

Temu trendowi przeciwstawia się firma Polskie Zdroje, producent Cisowianki, która właśnie wprowadziła na rynek wodę w wersji "silnie gazowana".

Rodzi się pytanie nad ideą tego pomysłu, który jest sprzeczny z  trendami. A może jest to świadome działanie firmy, która chce przyciągnąć zupełnie nowych konsumentów? Zważywszy na to, że Cisowianka ma już w swojej ofercie wariant "lekko gazowany". Wskazuje więc to na możliwość eksplorowania różnych wdrożeń.

Wody lekko gazowane mogą być pozycjonowane jako stosowne do spożycia w czasie posiłków, ponieważ poziom gazowania nie zakłócałby smaku posiłku.

Wody silnie gazowane mogą stworzyć niszę jako mocny i bezpośredni konkurent dla gazowanych napojów. 60 proc. Polaków deklaruje, że jednym z powodów, dla których wybierają wody butelkowane jest fakt, że są one zdrowsze niż inne napoje bezalkoholowe.

Zdaniem analityków firmy Mintel, różnicowanie gazowania wód może ułatwić producentom pozyskanie oraz utrzymanie wymagających konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.