Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

IŻŻ: Owoce, warzywa i porcja soku wskazane w codziennej diecie najmłodszych

Nieprawidłowe żywienie, zbyt niska konsumpcja warzyw i owoców oraz niedostosowanie diety do potrzeb organizmu – to częste powody zaburzeń żywieniowych, nadwagi czy otyłości, także wśród dzieci. To właśnie te obszary były tematem IV Narodowego Kongresu Żywieniowego, na którym wychodząc naprzeciw wyzwaniom w żywieniu dzieci i młodzieży, ogłoszono nową Piramidę Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży.

IŻŻ: Owoce, warzywa i porcja soku wskazane w codziennej diecie najmłodszych
fot. unsplash.com

W podstawie nowej piramidy, podobnie jak w nowych Piramidach dla osób starszych i ogółu społeczeństwa, także znalazły się warzywa i owoce. Dzieci i młodzież mogą spożywać też szklankę soku jako porcję warzyw lub owoców.

Zgodnie z nową Piramidą Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży, podstawę codziennej diety nadal powinny stanowić warzywa i owoce. Dziennie należy spożywać minimum 400 gramów tych produktów, najlepiej w podziale na 5 porcji, a jedną z nich może być szklanka soku , także tego dostępnego w opakowaniach kartonowych. Jak czytamy w komentarzu do Piramidy: - Soki, które nie zawierają dodatku cukru mogą być korzystnym elementem codziennej diety dzieci i młodzieży pod warunkiem właściwego zbilansowania tej diety. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami dzieci w wieku 4.-6. r.ż. mogą spożywać dziennie do 170 ml, a od 7 r.ż. – szklankę soku owocowego dziennie.

Składniki odżywcze znajdujące się w 100% soku owocowym odgrywają istotną rolę we wsparciu utrzymywania prawidłowego stanu zdrowia, zgodnie z zatwierdzonymi oświadczeniami zdrowotnymi. Foliany pomagają w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych i pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Potas pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i mięśni oraz utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Witamina C pomaga w prawidłowej produkcji kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania zębów, skóry, dziąseł i kości. Witamina C zwiększa przyswajanie żelaza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej RSS ALERT    /    IŻŻ RSS ALERT    /    KUPS RSS ALERT    /    soki RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Nina 2019-02-14 12:37:59
    z piciem soków owocowych u dzieci to raczej nie ma problemu, gorzej z samymi owocami, moje surowych nie bardzo chcą jeść, ale daję im w postaci musu owocowego np. saszetkę do szkoły i chętnie jedzą, najbardziej z tych dostępnych na rynku smakuje im Kubuś
  • Maja 2019-04-25 11:30:52
    Potwierdzam świetnie działanie soków. Robię i piję soki wg. porad terapia sokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Co prawda piję soki warzywne, ale i tak widać efekty. Lepsze zdrowie i dobry wygląd są tego dobrym potwierdzeniem. Cytrynę dodaję do soków warzywnych, wtedy mają lepszy smak. Czasami dodaję też imbir lub czosnek zwłaszcza w okresie jesienno- zimowym. Burak jest u mnie warzywem nr. 1. Sok z buraka, selera, marchwi i cytryny szybko usuwa zmęczenie i daje energię.
  • alicjja 2019-04-25 23:39:39
    Moje dzieci właśnie piją soki, bardziej je lubią od samej wody, kupuje im kubusia 100% , jabłkowy czy pomarańczowy, lubią też te przecierowe z marchewką.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.