Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Kabisa: Próba kopiowania schematów europejskich zmniejsza szanse na sukces w Afryce

- W krajach afrykańskich nikt nie czeka z utęsknieniem na zaawansowane technologie, pomoc finansową czy złote rady Europejczyków. Polskie firmy z doświadczeniem na rodzimym rynku mają nikłe szanse na skuteczne wprowadzenie swoich produktów na rynki afrykańskie - mówi Tomasz Nowowieyski, twórca Mutalo Group, producenta napoju Kabisa.

Kabisa: Próba kopiowania schematów europejskich zmniejsza szanse na sukces w Afryce
Fot. mat. pras.

Napój energetyzujący Kabisa został stworzony nad Wisłą i w 100 proc. jest eksportowany do Afryki. Najlepiej sprzedaje się smak tropikalny. Kosztuje dolara. Inaczej niż w Europie, grupą docelową nie są sportowcy, trenujący amatorzy, zapracowane białe kołnierzyki, tylko odpoczywający lub bawiący się młodzi ludzie z tworzącej się klasy średniej.

Tomasz Nowowieyski przekonuje, że mentalność i specyfika mieszkańców Afryki są tak dalekie od europejskich, że próba kopiowania pewnych schematów może jedynie utrudnić wejście na rynek.

- A już na pewno utrzymanie się na nim lub zdobycie pozycji dominującej w danej kategorii produktów czy usług. Afrykę trzeba poznać u kolebki, najlepiej pomieszkać i popracować w różnych krajach przez jakiś czas i samemu wszystkiego doświadczyć - radzi.

- Nie można traktować Afryki jako całości. Ten kontynent nie jest biedny, jak nam się wydaje. My, Europejczycy, musimy wyzbyć się wyobrażenia o Afryce jako biednego kontynentu, do którego nie dotarła jeszcze cywilizacja. Ludzie wiodą tam zwyczajne życie, pracują, uprawiają sport, wychodzą na imprezy. Rynek afrykański jest chłonny, w dużych miastach biznes i handel rozwijają się naprawdę szybko - mówi Tomasz Nowowieyski.

Czytaj więcej na WNP.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kabisa RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT    /    Tomasz Nowowiejski RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    Mutalo Group RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.