REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KER: Internetowy spot marki Tiger z hasłem "rusz jajami" jednak nieobyczajny

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 10-11-2016, 11:10

Do Komisji Etyki Reklamy zaskarżono internetową reklamę napoju energetycznego Tiger produkowanego przez Maspex Wadowice. Akcja prowadzona była wiosną br. pod hasłem „Tiger, PrzeTiger - jeszcze więcej PRZEakcji”, a w jej ramach zorganizowano konkurs „Rusz jajami” - informują Wirtualnemedia.pl.

REKLAMA

W skardze zwrócono m.in. uwagę, że reklama poprzedzająca wyświetlenie filmu w serwisie YouTube przedstawia grupę młodych ludzi, którzy zachęceni i pobudzeni napojem energetycznym Tiger zamaskowani biegają po industrialnie wyglądającym terenie, włamując się na zamknięty dach jakiejś fabryki. „Szkopułem jest hasło konkursu, które promuje ta reklama, hasło, które ma się odwoływać do kreatywności potencjalnych uczestników, "rusz jajami"”.

W innej skardze na tę reklamę napisano, że spot promuje udział w konkursie, który nawołuje do łamania norm społecznych i namawia do podejmowania ryzykownych działań, stanowiących potencjalne zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników. Po drugie hasło reklamy "rusz jajami" jest wulgarne i nieobyczajne. „Co więcej, pomimo tego, że reklama skierowana jest do młodych dorosłych, może silnie oddziaływać na podatną na wyżej wymienione sugestie młodzież" – stwierdzono w skardze.

W odpowiedzi na zarzuty przedstawiciele firmy Maspex wyjaśnili przede wszystkim, że reklamowany wyrób jako napój energetyzujący zawiera kofeinę, w związku z czym nie może być przedmiotem reklamy skierowanej do dzieci, dlatego też grupą docelową reklamy są osoby dorosłe.

Przedstawiciele Maspeksu zwrócili też uwagę, że przez cały czas emisji prezentowane jest na ekranie hasło "Te sceny są niebezpieczne. W filmie zostały wykonane przez kaskaderów. Nie próbuj ich naśladować".

Maspeks odniósł się też do hasła "rusz jajami": - (...) Inaczej wyrażamy się w sytuacjach "oficjalnych", na przyjęciach, w pismach urzędowych, w stosunku do osób starszych i szacownych, a inaczej w komunikacji reklamowej skierowanej do ludzi młodych, kabaretach itd. Ponadto, czy nam się to podoba, czy nie, język ewoluuje, ewoluuje również odbiór określonych wyrazów czy zwrotów - te niegdyś uważane za wulgarne, obecnie nie rażą odbiorców - napisano w odpowiedzi na zarzuty.

Mimo tych wyjaśnień KER uznała, że internetowy spot marki Tiger jest nieobyczajna i zawiera treści stwarzające zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa dzieci lub młodzieży (m.in. sceny płonącego człowieka), a dzieci mogą być odbiorcami tej reklamy ze względu na formę oraz miejsce i sposób jej prezentowania.

Więcej na wirtualnemedia.pl

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH