REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KER: Reklama napoju Żywiec Zdrój narusza normy. Skarżącym - producent Cisowniaki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2016, 16:11
KER: Reklama napoju Żywiec Zdrój narusza normy. Skarżącym - producent Cisowniaki
fot. shutterstock.com

Zespołu Orzekającego Komisji Etyki Reklamy opublikował uchwałę dotycząca naruszenia normy art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust.1 a) Kodeksu Etyki Reklamy w reklamie telewizyjnej napoju „Żywiec Zdrój gaz z sokiem”. Skargę złożyła spółka Polskie Zdroje - dystrybutor marek Cisowianka, Cisowianka Perlage oraz eksportowej marki Perlage.

REKLAMA

Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust. 1 a) Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego (spółkę Polskie Zdroje).

- Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama nie była prowadzona z należytą starannością. Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie nadużywania zaufania odbiorców i wykorzystywania ich braku doświadczenia lub wiedzy oraz wprowadzania konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu. W ocenie Zespołu Orzekającego, w przedmiotowej reklamie telewizyjnej należy wprowadzić zmiany w taki sposób, aby przekaz nie budził wątpliwości, że reklamowanym produktem jest napój gazowany – czytamy w uchwale.

- Reklama ta została zaskarżona gdyż prezentuje ona napój „Żywiec Zdrój gaz z sokiem”, zawierający cukier, stabilizatory, przeciwutleniacze i inne dodatki, jako naturalną wodę źródlaną. W spocie reklamowym zobaczyć możemy osobę poszukującą źródła czystej, górskiej wody, która po jej znalezieniu dodaje do niej sok z przekrojonej cytryny co uzupełnione jest tekstem czytanym przez lektora: „Żywiec Zdrój połączył po raz pierwszy to co najlepsze z natury z gazem i z sokiem z cytryny ”. Taki przekaz reklamowy wyraźnie sugeruje, że to co kupimy w butelce to czysta źródlana woda jedynie z dodatkiem soku co nie jest zgodne ze stanem faktycznym – komentuje Agata Berndt-Wazelin, PR Manager spółki Polskie Zdroje.

W powyższej uchwały wynika, że spółka Żywiec Zdrój SA, uczestniczyła w posiedzeniu KER i przedstawiła długie wyjaśnienie uznając wyjaśnienia spółki Polskie Zdroje za bezzasadne.

Stronom przysługuje prawo do odwołania się od uchwały Zespołu Orzekającego w terminie 10 dni od daty doręczenia uchwały.

Cała uchwała znajduje się w załączniku do tego artykułu!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH