Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KER: Reklamy Zbój Energy Drink przedmiotowo traktują kobiety

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 14-12-2017, 14:48
KER: Reklamy Zbój Energy Drink przedmiotowo traktują kobiety
fot. shutterstock.com

Wykorzystanie w materiałach promocyjnych napoju energetycznego Zbój Energy Drink (MR Corp.) wizerunku kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwagę jej fabułę świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. Dlatego też ich emisja powinna być natychmiast wstrzymana orzekła Komisja Etyki Reklamy - czytamy na wirtualnemedia.pl.

KER rozpatrywała kilka skarg (w tym również złożonych przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa) na kilka reklam internetowych marki napoju Zbój Energy Drink. Były one emitowane w internecie w ramach cyklu „Z życia Zbója”.

W złożonych skargach argumentowano, że są to filmy o silnych podtekstach seksualnych, sugerujące, że do zdobycia kobiety wystarczy jedynie puszka napoju. W ocenie skarżących reklamy te w wulgarny sposób poniżają i uprzedmiotawiają kobiety, bo pokazują je jako obiekt seksualny.

Przedstawiciele firmy MR Corp w odpowiedzi na złożone skargi stwierdzili, że autorzy skarg stereotypowo oceniają całą sytuację oraz szufladkują aktorki grające w reklamie.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że wykorzystanie w reklamie Zbój Energy Drink kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwag fabułę reklamy świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. W ocenie KER reklama nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i jej emisja powinna zostać niezwłocznie wstrzymana.

Więcej na wirtualnemedia.pl.

Producent napoju o nazwie Zbój swoją ofertę kieruje do współczesnych "prawdziwych mężczyzn". Firma wypuściła krótkie filmiki reklamowe, wszystkie o mocnym wydźwięku szowinistycznym. Na klipach kobietę sprowadzono do roli obiektu seksualnego, zaś mężczyzna przedstawiony jest jako zimny i wyrachowany samiec, który "bierze to, co mu się należy". Nie osiągnąłby tego jednak bez puszki Zbója w ręku. Dla przykładu – na jednym z filmików kąpiąca się w pełnym makijażu blondynka zostaje "wywabiona" z wanny przez gasnące nagle światło. Gdy w samym ręczniku wchodzi do pokoju, okazuje się, że korki wyłączył siedzący w sypialni mężczyzna, który z niebiesko-białą puszką w ręku zaciąga ją natychmiast do łóżka. W kolejnym filmie autorzy chcą pokazać, że ich napój pomaga uniknąć ryzyka seksu z... nieatrakcyjną kobietą. Zamroczony alkoholem i nie umiejący obiektywnie ocenić urody siedzącej przed nim dziewczyny facet, po wypiciu Zbója natychmiast orientuje się w sytuacji i szybko ucieka od partnerki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH