REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kinga Pienińska notuje sukcesywny wzrost sprzedaży

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-08-2015, 11:03
Kinga Pienińska notuje sukcesywny wzrost sprzedaży
II kwartał br. był kolejnym okresem wzrostu sprzedaży Kingi Pienińskiej; fot. materiały prasowe / Kinga Pienińska

- Podczas trwania takich prawdziwych upałów wzrasta znacznie liczba osób pijących wodę butelkowaną, którzy przy wyborze wody kierują się szeroką dostępnością oraz ceną - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Marek Zieliński, prezes firmy GFT Goldfruct, producenta wody Kinga Pienińska.

REKLAMA

Marek Zieliński podkreśla, że maj i czerwiec nie należały do najcieplejszych miesięcy, więc nie można ich zaliczyć do szczególnie udanych dla branży wód butelkowanych. - W dalszej części wakacji liczymy na zupełnie odwrotną sytuację. I tak np. czerwiec 2015 r. był dla nas o kilka procent gorszy od tego samego miesiąca ubiegłego roku. Choć narastająco, z miesiąca na miesiąc w 2015 r. notujemy wzrosty – dodaje.

Jak przyznaje, ciągle pamięta lipiec 2006 roku, kiedy upały powyżej 30 st.C potęgowały całą Polską i mocno wpłynęły na całą branżę. - Wód butelkowanych brakowało wszędzie – producenci po prostu nie mieli zmagazynowanych tak dużych ilości, więc popyt przewyższył podaż. Trudno było też transportować wody, ponieważ - ze względu na wysokie temperatury – zamknięto wiele dróg – mówi. Dzisiaj branża jest wystarczająco doinwestowana i każdy producent dysponuje niezbędnymi zapasami. Wyścig pomiędzy producentami odbywa się wyłącznie przy półce sklepowej.

A jak wyglądał cały II kwartał br. dla Kingi Pienińskiej? Prezes podkreśla, że był to kolejny już z rzędu okres wzrostu.

- Kinga Pienińska ma jedną specyficzną cechę, która wyróżnia ją od innych popularnych wód. U nas sprzedaż w miesiącach napojowego szczytu nie rośnie gwałtownie. Mamy swoich "fanów", którzy kupują Kingę niezależnie od pogody. Stosujemy wyważone promocje, nie stosujemy bomb cenowych. To bardzo złe zjawisko deprecjonujące markę i dające efekty tylko w krótkim okresie czasu. Cena jest nierozerwalnie związana z wizerunkiem marki – komentuje Marek Zieliński.

Jego zdaniem, głębokie przeceny napędzają konkurencję wśród sieci handlowych i wpływają nie tylko na zmniejszenie ich zysku oraz zysku producenta, ale także na spadek jakości usług i towarów.

- Wojna cenowa powoduje to, że producent musi szukać coraz to nowych rozwiązań zachowania rentowności – pogarszać surowce czy wymuszać na kooperantach tańsze materiały. A producenci żywności powinni działać w zgodzie z naturą, bo wszystkie eksperymenty tego typu wypadają dla konsumenta niedobrze – dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH