Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kinga Pienińska notuje sukcesywny wzrost sprzedaży

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-08-2015, 11:03
Kinga Pienińska notuje sukcesywny wzrost sprzedaży
II kwartał br. był kolejnym okresem wzrostu sprzedaży Kingi Pienińskiej; fot. materiały prasowe / Kinga Pienińska

- Podczas trwania takich prawdziwych upałów wzrasta znacznie liczba osób pijących wodę butelkowaną, którzy przy wyborze wody kierują się szeroką dostępnością oraz ceną - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Marek Zieliński, prezes firmy GFT Goldfruct, producenta wody Kinga Pienińska.

Marek Zieliński podkreśla, że maj i czerwiec nie należały do najcieplejszych miesięcy, więc nie można ich zaliczyć do szczególnie udanych dla branży wód butelkowanych. - W dalszej części wakacji liczymy na zupełnie odwrotną sytuację. I tak np. czerwiec 2015 r. był dla nas o kilka procent gorszy od tego samego miesiąca ubiegłego roku. Choć narastająco, z miesiąca na miesiąc w 2015 r. notujemy wzrosty – dodaje.

Jak przyznaje, ciągle pamięta lipiec 2006 roku, kiedy upały powyżej 30 st.C potęgowały całą Polską i mocno wpłynęły na całą branżę. - Wód butelkowanych brakowało wszędzie – producenci po prostu nie mieli zmagazynowanych tak dużych ilości, więc popyt przewyższył podaż. Trudno było też transportować wody, ponieważ - ze względu na wysokie temperatury – zamknięto wiele dróg – mówi. Dzisiaj branża jest wystarczająco doinwestowana i każdy producent dysponuje niezbędnymi zapasami. Wyścig pomiędzy producentami odbywa się wyłącznie przy półce sklepowej.

A jak wyglądał cały II kwartał br. dla Kingi Pienińskiej? Prezes podkreśla, że był to kolejny już z rzędu okres wzrostu.

- Kinga Pienińska ma jedną specyficzną cechę, która wyróżnia ją od innych popularnych wód. U nas sprzedaż w miesiącach napojowego szczytu nie rośnie gwałtownie. Mamy swoich "fanów", którzy kupują Kingę niezależnie od pogody. Stosujemy wyważone promocje, nie stosujemy bomb cenowych. To bardzo złe zjawisko deprecjonujące markę i dające efekty tylko w krótkim okresie czasu. Cena jest nierozerwalnie związana z wizerunkiem marki – komentuje Marek Zieliński.

Jego zdaniem, głębokie przeceny napędzają konkurencję wśród sieci handlowych i wpływają nie tylko na zmniejszenie ich zysku oraz zysku producenta, ale także na spadek jakości usług i towarów.

- Wojna cenowa powoduje to, że producent musi szukać coraz to nowych rozwiązań zachowania rentowności – pogarszać surowce czy wymuszać na kooperantach tańsze materiały. A producenci żywności powinni działać w zgodzie z naturą, bo wszystkie eksperymenty tego typu wypadają dla konsumenta niedobrze – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH