Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Kofola inwestuje w biznes ziołowy

Kofola ČeskoSlovensko kupuje 100 proc. udziałów w tradycyjnej czeskiej spółce LEROS. Przejęcie obejmuje markę, zaplecze produkcyjne i kadrowe. Firmę LEROS poprowadzi menedżer Martin Mateáš, który pracował w Kofoli od 11 lat, a teraz powraca po czteroletniej przerwie. Na bazie ustaleń między stronami, kwota transakcji nie zostanie upubliczniona.

Kofola inwestuje w biznes ziołowy
fot. Kofola

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-03-2018, 14:52

Firma LEROS została założona w 1994 roku, a jej produkcja opierała się na 40-letniej tradycji państwowego przedsiębiorstwa Léčivé rostliny - Zbraslav (Lecznicze rośliny - Zbraslav), którego początki sięgają 1954 roku. Firma produkuje wysokiej jakości herbaty ziołowe z roślin leczniczych i należy do kluczowych graczy na rynku czeskim i słowackim.

Antonín Kachlík, dotychczasowy większościowy udziałowiec LEROS, powiedział: "Wybraliśmy Kofolę, ponieważ jesteśmy firmą czeską i chcieliśmy kontynuować tę tradycję, rynek się zmienia i potrzebujemy silnego partnera, który może rozwinąć naszą markę na arenie międzynarodowej. Wierzymy, że Kofola jest dokładnie tą firmą, której szukaliśmy.

W Kofoli ten krok stanowi kolejny zdrowy filar biznesu, który będzie oparty na ziołach i autentycznych, naturalnych roślinach. Grupa Kofola dąży do inwestowania w zdrowy segment na wszystkich rynkach, na których działa, czego przykładem jest: 84 Freshbars and Salateries UGO, producent świeżych sałatek Titbit, lub zeszłoroczne przejęcie Premium Rosa, szybko rozwijającej się firmy, która produkuje wysokiej jakości produkty naturalne, takie jak syropy, soki NFC i dżemy.

- Kofola i zioła należą do siebie nawzajem - mówi Martin Mateas z Kofola i dodaje: - LEROS to firma, która dokładnie pasuje do tego, czego szukamy - jest producentem o długiej tradycji, z doskonałym zapleczem, doświadczonym personelem i wysokiej jakości produktami z roślin leczniczych. Naszym celem jest dalszy rozwój tej tradycyjnej czeskiej firmy, która od lat buduje swoją pozycję rynkową i jest oparta na solidnych podstawach.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich, łącznie grupa Kofola zatrudnia ponad 2 100 osób (nie wliczając rosyjskiego zakładu).

Do portfolio produktów spółki Kofola w Czecho-Słowacji należy tradycyjny napój Kofola z oryginalną recepturą o smaku coli, woda źródlana Rajec, seria syropów Jupí, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupík, napoje energetyczne Semtex i inne tradycyjne marki czecho-słowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Na licencji produkuje i dystrybuuje napoje RC Cola, Orangina. Spółka Kofola jest wyłącznym dystrybutorem marki Evian i Badoit na Republikę Czeską i Słowację oraz tradycyjnych wód mineralnych z leczniczego źródła Vincentka dla czeskiej gastronomii i do sprzedaży detalicznej. Od początku 2015 roku Kofola ma wyłączność na dystrybucję na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji produktów firmy Rauch. Do grupy Kofola należy również sieć UGO, która w Czecho-Słowacji posiada 59 Fresh barów UGO i 20 barów sałatkowych UGO. W 2017 Grupa kupiła spółkę Premium Rosa – producenta owocowych i ziołowych produktów naturalnych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Kofola RSS ALERT    /    LEROS RSS ALERT    /    Martin Mateáš RSS ALERT    /    zioła RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.