Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2017, 10:12
Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek
fot. Kofola

Grupa Kofola podała wyniki za pierwszy kwartał 2017 roku. Kofola planuje też w czerwcu tego roku wesprzeć wzrost marki UGO zakupem producenta świeżych sałatek.

Dzięki zakupowi marka będzie mogła lepiej odpowiadać na trendy  związane z poszukiwaniem przez konsumentów świeżej, zdrowej żywności. Obroty marki UGO wzrosły o 31 proc. rdr., co przekłada się na 3 mln zł.

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku, obroty Grupy Kofola spadły o 8,4 proc., natomiast nie wliczając wyników ekonomicznych działalności w Polsce wzrosły o 0,4 proc.. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale był niższy o 48,7  proc.

- Największy wpływ na wynik miała trwająca reorganizacja naszej działalności w Polsce, inwestycje w wynagrodzenia pracowników, wzrost cen surowców, a w konsekwencji również cen naszych produktów. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy miał rejon Morza Adriatyckiego, który z punktu widzenia obrotów wzrósł o 16,4 proc. Rejon Czech i Słowacji wykazał obroty na stabilnym poziomie. - mówi Daniel Burys, dyrektor finansowy Grupy.

- Nie jesteśmy w stanie wpłynąć na ceny surowców, ale musimy sfinalizować zmiany kierunku w Polsce. Te czynniki będą miały wpływ na nasze wyniki również w nadchodzących miesiącach. Nie zmienia to jednak faktu, że priorytety Grupy na ten rok pozostają takie same. Pierwszym z nich są mocne inwestycje w kluczowe brandy z portfolio spółki Hoop Polska. Kolejne cele to wsparcie szybko rozwijającej się marki UGO oraz integracja z Grupą ostatniego zakupu, chorwackiej firmy Studenac. Rozpoczynamy sezon i podporządkowujemy temu większość naszych działań - mówi Daniel Burys.

Grupa jest zadowolona z marki UGO. Jej obroty z 75 barów z napojami i sałatkami fresh, od kilku kwartałów rosną. Dlatego Kofola ogłosiła, że w czerwcu planuje przejęcie działu produkcji świeżych sałatek należącego do firmy Titbit.

- Dzięki temu posunięciu rozszerzymy swoje portfolio o świeżą żywność przeznaczoną do sklepów detalicznych i będziemy mogli lepiej zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na świeże sałatki oraz soki owocowe i warzywne - mówi Daniel Burys.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH