Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2018, 17:16
Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach
fot. materiały prasowe

Przychody Kofoli w ubiegłym roku osiągnęły ten sam poziom, jak w roku ubiegłym (ok. 1,13 mld zł). Wskaźnik ekonomiczny EBITDA wyniósł 158 mln PLN i spadł o 10,7%. Firma osiągnęła dobre wyniki na rynku czeskim i słowackim, mocno wzrosła również w regionie Adriatyku. Pomimo wcześniej ogłoszonego spadku w Polsce, firmie udało się zbudować nowe filary. Grupa Kofola potwierdza podążanie w obranym kierunku, który wyznacza zdrowa, naturalna żywność, a jej udział w całkowitej sprzedaży gwałtownie rośnie.

- Działania gospodarcze w ostatnim kwartale roku pokazują poprawę w ujęciu rok do roku, ze strategicznego punktu widzenia – wszytko idzie we właściwym kierunku, ale muszę przyznać, że mieliśmy jeszcze większe oczekiwania - mówi dyrektor finansowy Grupy Kofola Daniel Buryš i kontynuuje: - W Czechach i Słowacji zachowaliśmy pozycję i wzrost. Ponadto rozwinęliśmy nasze portfolio o nowe marki. Jestem z tego bardzo zadowolony. W regionie Adriatyku osiągnęliśmy duży sukces i mocny wzrost w biznesie, w który wierzyliśmy. A w Polsce? Spadek jest mniejszy niż w ubiegłym roku. Przede wszystkim, wprowadzamy zmiany w kierunku zdrowego modelu biznesowego. Na tym rynku jeszcze nie wygraliśmy. Jednak jesteśmy przekonani, że nasze długoterminowe inwestycje w zdrową żywność są właściwą strategią i będziemy nadal kontynuować działania związane z tym trendem.

Kofola, nie licząc wyniku Polski, zwiększyła swoją roczną sprzedaż o 8,6%. Z uwzględnieniem rynku polskiego sprzedaż Grupy spadła o 0,5%. Lokalne rynki czeski i słowacki, gdzie sprzedaż wzrosła o 3,2%, wywarły istotny wpływ na ogólny wynik. Wyższą sprzedaż odnotowały głównie marki Kofola, Rajec i Vinea.

Poza produkcją i sprzedażą własnych markowych napojów, Kofola umocniła swoją pozycję dystrybutora na rynku czeskim i słowackim w ubiegłym roku. Na początku 2017 r. stała się wyłącznym dystrybutorem tradycyjnych marek wód uzdrowiskowych - Bílinská kyselka, Rudolfův pramen i Zaječická hořká. Poza wyżej wymienionymi działaniami firma aktywnie rozwijała działalność, o czym świadczy niedawne przejęcie LEROS, tradycyjnej czeskiej firmy, jednego z największych producentów wysokiej jakości herbat ziołowych z ziół leczniczych. – Razem z marką UGO, największą siecią Freshbars & Salateries w Europie Środkowej, produkty LEROS z ziół leczniczych są kolejnym kluczowym elementem naszej podróży do zdrowych produktów. Ta firma będzie ważnym źródłem wysokiej jakości ziół dla produktów Kofola i Rajec - deklaruje Jannis Samaras, Dyrektor Generalny Grupy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kuba 06-04-2018, 13:34:
Mistrzostwo w zamykaniu zakładów produkcyjnych - już 3 od przejęcia firmy Hoop; brak zrozumienia polskiego rynku
  • ano 23-03-2018, 21:06:
hoopa do klopa. kiedy w polsce kofola i rc cola

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH