Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola: Sprzedaż w III kw., poza rynkiem polskim, wzrosła o 8,4 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2017, 18:05
Kofola: Sprzedaż w III kw., poza rynkiem polskim, wzrosła o 8,4 proc.
fot. materiały prasowe

Główny sezon był sukcesem dla Kofoli, sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 3,2%,
a EBITDA o 5,8%. A wszystko to pomimo najzimniejszego września w ostatniej dekadzie.
W ciągu dziewięciu miesięcy przychody Kofoli w Czechach i na Słowacji wzrosły o 3,6%. Firma osiągnęła również bardzo dobre wyniki w regionie Adriatyku, gdzie sprzedaż wzrosła o 23,7%.

Pomimo tego sukcesu, łączna sprzedaż Grupy była niższa o 1,3% od początku roku. Do tej pory Kofola wykazała również niższy poziom wskaźnika EBITDA o 17,1%. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, spadek wyniku gospodarczego jest spowodowany walką Kofoli o wyższe marże na rynku polskim oraz  wysoką ceną cukru.

Daniel Buryš, dyrektor finansowy Grupy Kofola, następująco komentuje wynik ekonomiczny: - "Całkowita sprzedaż Kofoli, rok do roku, poza rynkiem polskim, wzrosła o 8,4%. Jesteśmy bardzo zadowoleni z regionu Adriatyku, gdzie nasze udane przejęcia w Słowenii i Chorwacji przynoszą efektywne rezultaty. W dłuższej perspektywie, odnieśliśmy również sukces na rynku czeskim i słowackim, który odpowiada za ponad dwie trzecie zysku Grupy. W Polsce mocno inwestujemy w nasze brandy. Rozpoczynamy sezon świąteczny, który, ze względu na strukturę naszego portfolio, jest dla nas jednym z najważniejszych okresów w ciągu roku. Pozytywny wyniki związane ze Świętami można zaobserwować przede wszystkim w sprzedaży tradycyjnej Kofoli oraz soków i napojów Happy Day."

Na rynku czeskim i słowackim firma osiągnęła sukces głównie dzięki markom Rajec, Rauch
i Vinea. UGO, Freshbar i Salaterie również spełniły oczekiwania. Dzięki zwiększeniu liczby punktów do 82, sprzedaż UGO wzrosła o ponad jedną trzecią. Priorytetem UGO będzie teraz koncentracja na osiągnięciu planowanej rentowności. Na rynku polskim Kofola osiągnęła porozumienie z firmą Nestlé, właścicielem napojów Nestea. To właśnie Grupa Kofola, już od stycznia 2018, będzie zaopatrywała polski rynek w produkty jednej z najpopularniejszych marek w kategorii iced tea.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH