Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Kofola: Udany sezon i zmiany w zarządzie

Sprzedaż Grupy Kofola, z wyłączeniem polskiego segmentu, wzrosła od początku roku o 7%, przy polskim segmencie grupa zwiększyła się o 2,3%. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 18,2% od początku roku, a wskaźnik EBIT wzrósł nawet o 39%. W sierpniu sprzedaż po raz pierwszy w historii przekroczyła miesięczny próg miliarda koron.

Kofola: Udany sezon i zmiany w zarządzie
fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-11-2018, 13:14

- W tym roku minęło dokładnie 25 lat od pierwszego napoju, który wyprodukowaliśmy w Krnovie, a kiedy spoglądamy wstecz, niemal niewiarygodne jest to, co firma osiągnęła w ciągu ćwierćwiecza - mówi Jannis Samaras, CEO grupy Kofola, i kontynuuje: - Realizujemy nasze plany i cele. Uważam sezon za wyjątkowo udany. Oczywiście sprzyjała nam również pogoda, ale jesteśmy najbardziej zadowoleni ze wzrostu udziału w rynku segmentu HoReCa. Z korporacyjnego punktu widzenia znaczący wzrost płynności naszych akcji po opuszczeniu nas przez partnera kapitałowego jest wprost kamieniem milowym. Wierzę, że nasz wysiłek wkrótce znajdzie odzwierciedlenie w atrakcyjności Kofoli dla inwestorów.

Na rynku czeskim grupa zwiększyła sprzedaż o 10,1% rok do roku, a Czesi tradycyjnie najczęściej kupowali marki Kofola, Rauch i Vinea. Rynek słowacki przyczynił się do wzrostu sprzedaży o 3%, a marka Rajec znacząco wpłynęła na sprzedaż. Sprzedaż UGO - najszybciej rosnącej marki w portfolio Kofola, wzrosła o 79% dzięki 79 Fresh Barów i Salaterii. W regionie adriatyckim Grupa nadal odnosi duże sukcesy, co znalazło odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży o 5,2% rok do roku.

Oprócz wyników ekonomicznych, Grupa ogłosiła również zmiany w Zarządzie. Jannis Samaras do tej pory zarządzał zarówno całą Grupą Kofola, jak i działalnością na rynku czeskim i słowackim. Ze względu na rozwój Grupy, jako urodzony strategy i wizjoner, zdecydował się skupić tylko na jednym obszarze – strategicznego zarządzenia Grupą.

Zarządzanie rynkiem czeskim i słowackim objął wcześniejszy Dyrektor Finansowy Grupy - Daniel Buryš, który podczas swojej ośmioletniej kariery w Grupie Kofola wielokrotnie udowodnił swój talent biznesowy, a od listopada może w pełni go realizować, zarządzając działaniami na rynku czeskim i słowackim.

-Daniel Buryš skoncentruje się na najważniejszej części naszego biznesu i  poświęci mu całą uwagę, na jaką zasługuje. Dzięki tej zmianie ja zyskuję przestrzeń do koncentracji na przyszłości i kierunku całej Grupy. Przed nami wielkie wyzwania i konieczne jest, aby przygotować się na nich tak dobrze, jak to tylko możliwe - komentuje Jannis Samaras.

Pozycję Dyrektora Finansowego Grupy Kofola obejmie Paweł Jakubík, który przez 10 lat zdobywał doświadczenie w obszarze finansowym, pracując dla Kofoli na stanowisku Managera Finansowego oraz członka Rady Nadzorczej.

Spółka ogłosiła także, że Walne Zgromadzenie odbędzie się 30 listopada. Głównymi tematami będą nie tylko zmiana statutu spółki, ale także powołanie członków Komitetu Audytu i Rady Nadzorczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Kofola RSS ALERT    /    Jannis Samaras RSS ALERT    /    wyniki Kofoli RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.