Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola zakończyła I kwartał 2013 r. z 5,17 mln zł straty netto

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2013, 10:44
Kofola zakończyła I kwartał 2013 r. z 5,17 mln zł straty netto
Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofola SA

Wyjątkowo długa zima, spowolnienie gospodarcze oraz konkurencyjne otoczenie przyczyną słabszych wyników wypracowanych przez Grupę Kofola w pierwszym kwartale 2013 roku. Kofola wypracowała5,17 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2013 r. wobec 0,77 mln zł zysku rok wcześniej - informuje spółka w raporcie.

Strata brutto Kofoli wyniosła 3,98 mln zł wobec 5,43 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody grupy zmniejszyły się w I kwartale 2013 r. o 3,6%, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 214,09 mln zł w I kw. 2013 r. wobec 225,24 mln zł rok wcześniej.

Tegoroczna wyjątkowo długa zima i utrzymujący się do pierwszej dekady kwietnia śnieg w znacznym stopniu nie sprzyjały wychodzeniu z domu, co przełożyło się na gorsze wyniki sprzedaży w najbaradziej rentownym kanale HoReCa. Dodatkowo wysoki poziom bezrobocia na wszystkich rynkach, na których działa grupa oraz spadek realnych dochodów ludności, przełożyły się na poszukiwanie przez klientów promocji cenowych, multipacków oraz wzrost produkcji towarów przeznaczonych dla sieci handlowych oraz dyskontów spożywczych. Dobrze zadziałała strategia „posiadania drugiej nogi" i produkcji marek własnych dla wybranych sieci dyskontowych. Słaba kondycja finansowa klientów przełożyła się na zwiększoną aktywność promocyjną producentów napojów, w tym głębokie promocje cenowe, zwłaszcza przed Wielkanocą.

W pierwszym kwartale ceny cukru utrzymywały się na rekordowo wysokim poziomie, co zostało zrekompensowane nieco tańszymi preformami do produkcji butelek PET.

- Długa i śnieżna zima, niekorzystna struktura przychodów oraz promocje cenowe w sieciach detalicznych przełożyły się na spadek naszej marży brutto ze sprzedaży o 4 punkty procentowe, do 28,9%. Niższy niż przed rokiem poziom marży handlowej udało się po części skompensować dzięki dalszej optymalizacji kosztów logistycznych. Łączne oszczędności na kosztach sprzedaży wyniosły w pierwszym kwartale dwa miliony złotych w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku - powiedział Jannis Samaras Prezes i większościowy akcjonariusz Kofola S.A.

Grupa Kofola jest producentem m.in. takich napojów jak: Kofola, Hoop Cola, Vinea, Wody: Rajec, Arctic, Grodziska, Białowieski Zdrój, syropów Paola, Jupi, napojów dla dzieci Jupik i Jumper, a także Pickwick Ice Tea, Oranginy, napojów energetycznych Semtex, napojów owocowych Jupi, Mr. Max oraz Fruti, toniku Chito, a także napojów niskoalkoholowych Hooper's Hooch i Black Mamba. Ponadto od lutego 2013 roku została dystrybutorem luksusowych wód Evian i Badoit w Czechach i na Słowacji. Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH