Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola: Zmiana modelu biznesowego w Polsce przyczyną spadku obrotów grupy w 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 22:07
Kofola: Zmiana modelu biznesowego w Polsce przyczyną spadku obrotów grupy w 2016 r.
fot. materiały prasowe / Kofola

Stabilny wzrost w Czechach oraz na Słowacji, rozszerzenie działalności w rejonie Adriatyku, nowe marki w portfolio grupy, rozwój sieci barów sałatkowych i fresh barów UGO oraz działania naprawcze na rynku polskim, to podsumowanie zeszłego roku grupy. Wskaźnik EBITDA utrzymał się na zeszłorocznym poziomie 1,1 mld CZK. W porównaniu z 2015 rokiem, w 2016 roku obroty spadły o 2,7%, co było spowodowane zmianą modelu biznesowego zapoczątkowaną w Polsce.

Polskie kierownictwo grupy zaplanowało i krok po kroku realizuje plan, który powinien zwiększyć obroty własnych marek i doprowadzić działalność w Polsce do zysków. Oprócz inwestycji marketingowych we własne marki firma podniosła efektywność swojej produkcji i zamknęła jeden z trzech zakładów produkcyjnych. W zeszłym roku udało się uprościć strukturę całej grupy, kiedy elementem tych zmian stało się również ściągnięcie minimalnej ilości akcji z giełdy warszawskiej.

- Kiedy spoglądam wstecz, nie mogę uwierzyć, że w zeszłym roku udało się zrobić aż tyle -mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy grupy.

- Wynik jest zgodny z naszymi oczekiwaniami. Dzięki pogodzie poprzedni sezon był wyjątkowo udany i nawiązanie do niego z takim samym tempem było nie lada wyzwaniem. Oprócz tego musieliśmy stawić czoła sytuacji w Polsce, co przyniosło dodatkowe koszty komercyjne, w szczególności w obszarze marketingu - dodaje.

Jakie cele firma wyznaczyła sobie na ten rok? - Wciągnięcie spółki Studenac pod skrzydła grupy, kolejne rozszerzanie sieci UGO, wzrost w czechosłowackim segmencie gastronomicznym i osiągnięcie punktu zwrotnego w Polsce. I jak to jest u nas tradycją, wierzę, że uda nam się podpisać również jakieś interesujące przejęcie – mówi.

W zestawieniu rok do roku z rokiem 2015 grupa Kofola odnosiła sukcesy na terenie Republiki Czeskiej, Słowacji i w rejonie Adriatyku. Obroty w grupie nie licząc Polski wzrosły o 7,8 % a wskaźnik EBITDA wzrósł o 6,6 %. Największym motorem stała się tradycyjnie marka Kofola, dobre wyniki odniosły również marki Rauch, Vinea i Radenska.

Czarnym koniem okazała się jedna z najmłodszych marek z portfolio Kofoli, marka Ugo, która dzięki 73 Fresh barom i barom sałatkowym Ugo zwiększyła obroty o ponad 100 mln CZK, co w zestawieniu rok do roku zaowocowało wzrostem o 53 %. W 2017 roku Ugo będzie nadal rozwijało koncept barów sałatkowych Ugo i przygotuje je do funkcjonowania w systemie franczyzowym. Chce również inwestować w otwieranie nowych fresh barów Ugo i rozszerzyć punkty dystrybucyjne butelkowanych soków Ugo utrwalanych wysokim ciśnieniem hydrostatycznym (przy pomocy paskalizacji), aby w 2017 roku świeży sok docierał do jak największej ilości konsumentów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.