REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kofola: Zmiana modelu biznesowego w Polsce przyczyną spadku obrotów grupy w 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 22:07
Kofola: Zmiana modelu biznesowego w Polsce przyczyną spadku obrotów grupy w 2016 r.
fot. materiały prasowe / Kofola

Stabilny wzrost w Czechach oraz na Słowacji, rozszerzenie działalności w rejonie Adriatyku, nowe marki w portfolio grupy, rozwój sieci barów sałatkowych i fresh barów UGO oraz działania naprawcze na rynku polskim, to podsumowanie zeszłego roku grupy. Wskaźnik EBITDA utrzymał się na zeszłorocznym poziomie 1,1 mld CZK. W porównaniu z 2015 rokiem, w 2016 roku obroty spadły o 2,7%, co było spowodowane zmianą modelu biznesowego zapoczątkowaną w Polsce.

REKLAMA

Polskie kierownictwo grupy zaplanowało i krok po kroku realizuje plan, który powinien zwiększyć obroty własnych marek i doprowadzić działalność w Polsce do zysków. Oprócz inwestycji marketingowych we własne marki firma podniosła efektywność swojej produkcji i zamknęła jeden z trzech zakładów produkcyjnych. W zeszłym roku udało się uprościć strukturę całej grupy, kiedy elementem tych zmian stało się również ściągnięcie minimalnej ilości akcji z giełdy warszawskiej.

- Kiedy spoglądam wstecz, nie mogę uwierzyć, że w zeszłym roku udało się zrobić aż tyle -mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy grupy.

- Wynik jest zgodny z naszymi oczekiwaniami. Dzięki pogodzie poprzedni sezon był wyjątkowo udany i nawiązanie do niego z takim samym tempem było nie lada wyzwaniem. Oprócz tego musieliśmy stawić czoła sytuacji w Polsce, co przyniosło dodatkowe koszty komercyjne, w szczególności w obszarze marketingu - dodaje.

Jakie cele firma wyznaczyła sobie na ten rok? - Wciągnięcie spółki Studenac pod skrzydła grupy, kolejne rozszerzanie sieci UGO, wzrost w czechosłowackim segmencie gastronomicznym i osiągnięcie punktu zwrotnego w Polsce. I jak to jest u nas tradycją, wierzę, że uda nam się podpisać również jakieś interesujące przejęcie – mówi.

W zestawieniu rok do roku z rokiem 2015 grupa Kofola odnosiła sukcesy na terenie Republiki Czeskiej, Słowacji i w rejonie Adriatyku. Obroty w grupie nie licząc Polski wzrosły o 7,8 % a wskaźnik EBITDA wzrósł o 6,6 %. Największym motorem stała się tradycyjnie marka Kofola, dobre wyniki odniosły również marki Rauch, Vinea i Radenska.

Czarnym koniem okazała się jedna z najmłodszych marek z portfolio Kofoli, marka Ugo, która dzięki 73 Fresh barom i barom sałatkowym Ugo zwiększyła obroty o ponad 100 mln CZK, co w zestawieniu rok do roku zaowocowało wzrostem o 53 %. W 2017 roku Ugo będzie nadal rozwijało koncept barów sałatkowych Ugo i przygotuje je do funkcjonowania w systemie franczyzowym. Chce również inwestować w otwieranie nowych fresh barów Ugo i rozszerzyć punkty dystrybucyjne butelkowanych soków Ugo utrwalanych wysokim ciśnieniem hydrostatycznym (przy pomocy paskalizacji), aby w 2017 roku świeży sok docierał do jak największej ilości konsumentów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH